סופי: בית"ר תקבל את הגביע - זה התנאי של הנשיא

לאחר פריצת אוהדי בית"ר למגרש ופיצוץ גמר גביע המדינה, יוזמים בעיריית ירושלים ובהתאחדות לכדורגל, את הענקת הגביע בבית הנשיא. הרצוג הסכים עקרונית אך התנה את האירוע בכך שיקוטלג כאירוע חינוכי נגד האלימות

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/23 12:39 ד בסיון התשפג

סופי: בית"ר תקבל את הגביע - זה התנאי של הנשיא
הרצוג עם בעלי בית"ר אברמוב, רגע לפני פריצת האוהדים, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

לבית"ר יהיה גביע: מאז פיצוץ טקס הענקת הגביע אמש (ג') בדקו בהתאחדות לכדורגל את משמעות הדברים, כאשר גם האופציה של שלילת הגביע מהקבוצה נבדקה. עתה, הודיעו בהתאחדות לכדורגל, בית"ר תקבל את הגביע היום בבית הנשיא. הרצוג התנה את הטקס המחודש בכך שיסומן כאירוע חינוכי נגד אלימות.

ראש העיר ירושלים משה ליאון ויו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ פנו הבוקר לנשיא המדינה יצחק הרצוג, התנצלו בפניו על אירועי האלימות החמורים שאירעו וביקשו לקיים היום את טקס הענקת גביע המדינה לבית"ר ירושלים על ידי נשיא המדינה. 

הענקת הגביע תתקיים כאירוע חינוכי

בשיחה ציין יו"ר ההתאחדות לכדורגל כי היועץ המשפטי להתאחדות קבע כי ניתן להעניק את הגביע לבית"ר ירושלים. נשיא המדינה נענה עקרונית לבקשה, אך התנה זאת בכך שהענקת הגביע תתקיים כאירוע חינוכי בסימן 'נלחמים ומגנים את האלימות בספורט', תוך גינוי חד משמעי לאלימות בספורט.  הנשיא ציין כי הוא רואה את האירועים האלימים בחומרה, ולצד זאת אינו מתכוון לפגוע בספורטיביות ובמי מאוהדי הקבוצה שלא נהגו באלימות.  

עוד הוסיף הנשיא כי הוא שב ומברך על תגובותיהם של שר התרבות והספורט מיקי זוהר ויו"ר ההתאחדות שינו זוארץ אשר גינו את האירוע בחומרה, וכי הוא סמוך ובטוח שהגופים האמונים על הנושא, ובראשם משרד התרבות והספורט, יובילו את ההתמודדות נגד התופעה החמורה של האלימות במגרשים.