בחירות לרבנות הראשית

הרב אריאל בראש ונשיאות משולשת: זו הנהגת הוועדה שתבחר את הרב הראשי

לקראת הבחירות לרבנות הראשית מתפרסמת הנהגת הוועדה שתבחר את הרב האשכנזי הראשי שעל פי הסיכומים יהיה דתי-לאומי | הרב אריאל ינהיג, הרב ליאור והרב מלמד יצטרפו אליו בנשיאות | כל מועמד שיוזמן בפניי הוועדה יתחייב שלא להתמודד במידה ולא יבחר

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 23/05/23 19:25 ג בסיון התשפג | עודכן בתאריך 23/05/23 19:31

הרב אריאל בראש ונשיאות משולשת: זו הנהגת הוועדה שתבחר את הרב הראשי
הרב אריאל, בראש הוועדה, צילום: דוד שטיין

המירוץ לרבנות הראשית: אחרי עשר שנים, בחודש אב הקרוב צפויות להתקיים הבחירות לרבנות הראשית לישראל. על פי ההסכמים הקואליציוניים הרב האשכנזי יהיה דתי-לאומי, ויו"ר "הציונות הדתית", בצלאל סמוטריץ', הצהיר כי הוא מעביר את ההחלטה על זהות המועמד שתציג המפלגה לוועדת רבנים. היום (ג') מפרסמת הוועדה הודעה ראשונה ובה שדרת ההנהגה שלה.

הנהגת, נשיאות, הנהלה ומזכירות: אלו הרבנים שנבחרו

כצפוי, בראש הוועדה יעמוד הרב יעקב אריאל שימלא את מקומו של הרב חיים דרוקמן שהלך לעולמו מוקדם יותר השנה. בנשיאות הוועדה יעמדו, יחד עם הרב אריאל, הרב זלמן ברוך מלמד והרב דב ליאור. הרב מלמד הוא ראש ישיבת בית אל והרב ליאור הוא פוסק בולט בציונות הדתית ורב קריית ארבע לשעבר.

הרב זלמן מלמד

הרב זלמן מלמד | צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הרב דב ליאור

הרב דב ליאור | צילום: Gili Yaari / Flash90

בהנהלת הוועדה יעמדו הרב אליהו בלומנצוויג והרב דוד דודקביץ יחד עם הרב אריאל. הרב בלומנצוויג הוא ראש ישיבת ההסדר בירוחם לשעבר והרב דודקביץ הוא רב היישוב יצהר וראש ישיבת "רועה ישראל". למזכירות הוועדה מונו הרב אייל גריינר ויניב סופן. הרב גריינר הוא ראש ישיבת ההסדר בטפחות וסופן שימש במשך שנים ארוכות כאיש אמונו של הרב דרוקמן.

הרב אליהו בלומנצויג

הרב אליהו בלומנצוויג | צילום: דיבון רוזן-cc-by-sa, ויקיפדיה

הרב דוד דודקביץ

הרב דוד דודקביץ | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרב אייל גריינר

הרב אייל גריינר | צילום: ישיבת טפחות

התנאי של הוועדה: קבלת הדין

לפי מזכירות הוועדה, היא תזמין את כל מי שרואה את עצמו כמועמד וכשיר לכך על פי החוק. נזכיר כי החוק מגביל את גיל ההתמודדות ל-70, כך שכרגע הרב יעקב שפירא לא יוכל להתייצב בפניי הוועדה. תנאי ראשוני שקבעה הוועדה למתמודדים הוא שכל מועמד שיתייצב בפניה וישתף איתה פעולה - יתחייב שלא להתמודד ככל שלא יבחר על ידה.

נזכיר כי לפני כשבועיים שוחח הרב אריאל עם "חדשות כיפה" ודיבר על הוועדה. "בצלאל ביקש ממני שתקום ועדה שתכיל את הציונות הדתית על כל גווניה, שתקיף את המגזר עד כמה שאפשר, כדי שתהיה הסכמה מקיר לקיר על זהותו של המועמד", אומר הרב אריאל לכיפה. לדברי הרב, "מדובר על 20-30 רבנים. יש נושא אחד על סדר היום של הועדה: לבחור מועמד מוסכם".