עכשיו זה רשמי: נתניהו הוזמן לאיחוד האמירויות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיבל משגריר איחוד האמירויות בישראל הזמנה רשמית להשתתף בוועידת האקלים שתיערך בדובאי בנובמבר הקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/23 22:55 ב בסיון התשפג

עכשיו זה רשמי: נתניהו הוזמן לאיחוד האמירויות
צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הערב (ב') עם שגריר איחוד האמירויות בישראל מוחמד מחמוד אל-חאג'ה, בלשכת רה"מ בירושלים. ראש הממשלה נתניהו קיבל מהשגריר אל-חאג'ה מכתב מטעם נשיא איחוד האמירויות השייח' מוחמד בן זאיד וסגן הנשיא וראש ממשלת איחוד האמירויות השייח' מוחמד בן ראשד אאל מכתום הזמנה רשמית להשתתף בוועידת האקלים שתיערך בדובאי בנובמבר הקרוב.

שייח

שייח' מוחמד בן זאיד, נשיא האמירויות צילום: shutterstock

עיתון סעודי: איחוד האמירויות שוקלת להפחית את הייצוג הדיפלומטי בישראל

נזכיר כי בחודש מרץ האחרון, שרת התחבורה, מירי רגב, עוררה סערה כשאמרה בוועידת מקרקעי ישראל כי בעבר הייתה בדובאי ולא אהבה את המקום, ואף הודיעה כי לא תחזור למדינה: "הייתי בדובאי" אמרה רגב והוסיפה "לא אחזור לשם, לא אוהבת את המקום הזה". שר החוץ, הזדעק להגן על הנסיכות הערבית ושיתף מסר מיוחד.

מירי רגב, חוק גירוש מחבלים יעלה להצבעה

מירי רגב, חוק גירוש מחבלים יעלה להצבעה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפרשייה מתחוללת על רקע דיווחים ושמועות על פיהן, פורסם בעיתון סעודי כי איחוד האמירויות שוקלת להפחית את הייצוג הדיפלומטי בישראל. זאת בתגובה לנאומו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שעורר סערה. נזכיר כי בזמן שביקר בפריז סמוטריץ' טען כי אין כזה דבר "עם פלשתיני".

בעקבות דבריה של רגב, שר החוץ, אלי כהן, מיהר להגיב בניסיון למנוע משבר דיפלומטי עם המדינה המפרצית. השר העלה תמונה שלו מביקור באמירויות לצד הנשיא מוחמד בן זאיד. מעל התמונה כתב: "i love dubai, וכך גם מליון ישראלים שביקרו באיחוד האמירויות הערביות בשנת 2022".