ההצעה של שר החוץ לרב ליאו די: "אין אדם מתאים יותר למשימה"

השר אלי כהן הציע לרב ליאו די, ששכל את בנותיו ורעייתו בפיגוע בבקעה בחג הפסח, להתמנות לשליח רשמי של המדינה לקהילות בתפוצות: "בעזרת הלב הגדול, האישיות המיוחדת, והיכולת לגעת בכל אחד ואחת, אני בטוח שיש לו הרבה מה לתרום לחיזוק הקשר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/23 20:33 כז באייר התשפג

ההצעה של שר החוץ לרב ליאו די: "אין אדם מתאים יותר למשימה"
ליאו די | , צילום: Oren Ben Hakoon/FLASH90

ההצעה של אלי כהן לאב השכול: שר החוץ אלי כהן, הציע לרב ליאו די ששיכל את בנותיו, מאיה ורינה הי"ד ורעייתו, לאה (לוסי) הי"ד בפיגוע טרור בחג הפסח, לכהן כשליח רשמי של ישראל לקהילות היהודיות בתפוצות. 

בחשבון הטוויטר שלו כתב שר החוץ, "אין איש או אשה שלא הזילו דמעה כששמעו את ליאו די מספיד את אשתו לוסי ובנותיו מאיה ורינה, שנרצחו בפיגוע הירי הנורא בבקעה". כהן התרגש מאצילותו של הרב די, ואמר: "מעבר לסיפור הנורא שנגע בכל אחד ואחת מאיתנו, זכינו להכיר אדם מיוחד ואצילי, שהצליח להראות מהי כוחה של אמונה, ולאחד את כל עם ישראל ברחבי העולם. לכן, ביקשתי ממנו להתמנות לשליח משרד החוץ לקהילות היהודיות בתפוצות".

אלי כהן הגיע לביקור מדיני בשבדיה

אלי כהן שר החוץ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"ואין אדם מתאים למשימה יותר מליאו"

לדברי השר כהן, "הקשר עם הקהילות היהודיות בעולם הוא מהדברים החשובים לליבי כשר חוץ, ואין אדם מתאים למשימה יותר מליאו", וסיכם: "בעזרת הלב הגדול, האישיות המיוחדת, והיכולת לגעת בכל אחד ואחת, אני בטוח שיש לו הרבה מה לתרום לחיזוק הקשר בין מדינת ישראל לקהילות היהודיות בעולם, על כל גווניהן".