ראש אמ"ן מזהיר: "נסראללה קרוב לטעות שתוביל למלחמה גדולה"

ראש אמ"ן, אלוף אהרן חליוה הזהיר כי מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, קרוב לטעות שתוביל אותנו למערכה גדולה: "הפעלת כוח מלבנון או סוריה לישראל יכולה להוביל להסלמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/23 20:26 ב בסיון התשפג

ראש אמ"ן מזהיר: "נסראללה קרוב לטעות שתוביל למלחמה גדולה"
צילום: דובר צה"ל

ראש אמ"ן, אלוף אהרן חליוה, השתתף הערב (ב')בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS), באוניברסיטת רייכמן והתייחס לסוגיות הביטחוניות שעל סדר היום, בין היתר האפשרות להסלמה מול ארגון הטרור חיזבאללה בגבול הצפון וסוגיית הגרעין האיראני.

"יש מקומות שהאויב יכול לטעות בנו ולאתגר חלק מתפיסת הביטחון שלנו", פתח חליוה את דבריו, "ופעולות כמו של נסראללה ואסד הם דוגמה לכך. שלא יטעו בנו - הפעלת כוח מלבנון או סוריה לישראל יכולה להוביל להסלמה ולהתנקשות בהיקפים גדולים בין ישראל לחיזבאללה ולבנון".

"נסראללה קרוב לטעות שתוביל למלחמה גדולה"

חליוה ציין כי נסראללה קרוב לטעות שתוביל אותנו למערכה גדולה. "אצל נסראללה מאז הטעות ב-2006 יש תחילת הבנה שניתן למתוח את המשוואות מול ישראל. הסיפור של המחבל ממגידו הוא לא נקודתי, ונסראללה קרוב לטעות שיכולה לדרדר אותנו למערכה גדולה".

חסן נסראללה

חסן נסראללה צילום: Ferran Queved/flash90

ראש אמ"ן גם התייחס לסוגיית הגרעין האיראני. "איראן נמצאת בנקודה בזמן בתכנית הגרעין שגם בתחום ההעשרה וגם בתחום הנשק היא הולכת ומתקדמת. להערכתנו לא התקבלה היום החלטה באיראן לפרוץ לנשק גרעיני - לא בהעשרה ולא בנשק. אבל יש היערכות לזה שהמנהיג האיראני או מחליפו יחליטו להגיע להחלטה לגבי קבוצת הנשק. אנחנו עם עיניים פקוחות לסמן את המוכנות האיראנית בהקשר".

גלנט חשף: "איראן מקימה בסיסי טרור צפים בים התיכון"

מוקדם יותר הערב, שר הביטחון יואב גלנט, חשף בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS), באוניברסיטת רייכמן, גזרה חדשה בה פועלים לאחרונה הכוחות הימיים של משמרות המהפכה, ליצירת "בסיסי טרור צפים". כמו כן, השר גלנט פירט על הדרכים להתמודדות עם איום הגרעין האיראני ופעולות הטרור שנוקטת איראן באזור.  

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בדבריו בכנס, שר הביטחון פירט את התוכנית האיראנית להסבת אוניות מסחר לכלי שיט צבאיים, חמושים בכטב"מים, מערכות טילים ומודיעין מתקדמות, ופעילותם להצבת הכלים במרחבים ימיים למשך זמן ממושך הרחק מאיראן.

דבריו של גלנט בכנס הרצליה (ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון):