סוף טוב? זה מה שעלה בגורלו של גור האריות "אבו מאלק"

מאז שגור האריות "אבו מאלק", חולץ מדירת מסתור במצב קשה, הוא הספיק לקבל שם ישראלי ולעבור תהליך שיקום. בדרך לביתו החדש באפריקה, בראשות הטבע מבהירים: "זהו הטוב ביותר שיכולנו לעשות עבורו, אבל הגור היה צריך להיות עכשיו בטבע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/23 20:01 א בסיון התשפג

סוף טוב? זה מה שעלה בגורלו של גור האריות "אבו מאלק"
גור האריות "ציון", צילום: רשות הטבע והגנים

"יש סיפורים שלא יכול להיות להם סוף טוב": לפני כשלושה חודשים, ברשתות החברתיות נפוצו סרטונים על מכירה של גור אריות צעיר, שהוחזק באופן בלתי חוקי. הסרטונים הללו הגיעו לידי המשטרה ורשות הטבע והגנים, ופתחה חקירה סמויה שבמסגרתה פשט בלשי היחידה ופקחי רשות הטבע והגנים לדירה בה הוסתר גור האריות. 

אתמול (שבת), פרק חדש נפתח בחייו של האריה הצעיר, שהתחיל את מסעו למקלט לאריות באפריקה. המקלט אליו הועבר נקרא Warriors of Wildlife ונמצא בסימבונגה בדרום אפריקה, שם יוכל לחיות בחברת אריות צעירים בגילו.

 

"אין לו סיכוי לשוב לטבע ונגזרו עליו חיי שבי"

למרות שזה נשמע כמו סוף טוב לסיפור העצוב, ברט"ג מבהירים: "זהו הטוב ביותר שיכולנו לעשות עבורו, אבל הגור הצעיר היה צריך להיות עכשיו בטבע עם הלהקה שלו". לדבריהם, "הוא הופרד מאימו באכזריות בלתי נתפסת, כנראה ימים ספורים לאחר שנולד. אין לו סיכוי לשוב לטבע ונגזרו עליו חיי שבי". 

"ציון", גור אריות

"ציון", גור אריות צילום: רשות הטבע והגנים

מ- "אבו מאלק" ל- "ציון": השיקום של גור האריות

בשרות הטבע והגנים חושפים את השיקום והטיפול ב"אבו מאלק" מרגע שנתפס בדירת המסתור: לאחר החילוץ, גור האריות הועבר באופן חשאי לבית החולים לחיות בר שבספארי, שם קיבל טיפול רפואי, חיסונים וגם שם חדש - "ציון". מצבו הבריאותי הכללי היה סביר, אבל היו סימנים לכך שנגמל מוקדם מדי וקיבל תזונה לא מותאמת. הוא שהה בתחילה במתקן מבודד על מנת למנוע העברת מחלות עד שיושלמו כל החיסונים.

ברט"ג מספרים כי לצרכים הפסיכולוגיים שלו היה קצת יותר קשה לתת מענה. "אריות הם חיה חברתית, והגור הקטן זקוק ללהקה, אך לא היתה אפשרות לצרף אותו ללהקה הבוגרת שבספארי (הם כנראה היו פוגעים בו)", הסבירו: "כדי לפתור את זה, צוות הספארי בנה לו חצר קטנה מוגנת בתוך מתחם האריות. כך הוא יכול לראות אותם, לשמוע ולהריח ועדיין להיות מוגן".