המחווה המרגשת של עיריית ירושליים לבית הקפה ההיסטורי

בית הקפה "טעמון" שימש במשך עשרות שנים כמקום מפגש לעיתונאים ואנשי תקשורת ישראלים. ביוזמה חדשה החליטה עיריית ירושליים להקדיש כיכר על שם המקום שנסגר ב-2013 |"קפה טעמון הוא פיסת היסטוריה ירושלמית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/23 18:55 א בסיון התשפג

המחווה המרגשת של עיריית ירושליים לבית הקפה ההיסטורי
צילום: Flash90

במשך עשרות שנים שימש קפה טעמון כמקום מפגש של עיתונאים ואנשי תקשורת ירושלמיים, כמו: חיים יבין, מוטי קירשנבאום, אמנון דנקנר ועוד. בית הקפה שימש כנקודת מפגש בין אנשי שמאל וימין, ונוהל בידי מרדכי קופ שקנה אותו בשנות ה-50. היום (א') החליטה עיריית ירושלים להקדיש לכבוד בית הקפה שנסגר ב-2013 רחבה על שמו.

"קפה טעמון הוא פיסת היסטוריה ירושלמית"

היום פרסמה עיירית ירושלים את ההודעה הבאה בה סיפרו על בית הקפה, "קפה טעמון הוא פיסת היסטוריה ירושלמית מרגשת. בית הקפה מול הכנסת היווה מקום מפגש לאנשי שמאל וימין, דתיים וחילונים, חברי כנסת, אנשי בוהמה ופנתרים שחורים. הוא אפילו הוזכר על-ידי המשורר יהודה עמיחי בשירו". לסיום סיפרו, "השבוע חנכנו רחבה על שם בית הקפה 'טעמון' בצומת הרחובות המלך ג'ורג' והלל במרכז העיר, המנציחה את המקום החשוב הזה בתולדות עירנו ואת זכר מרדכי קופ, מנהל המקום".

בית הקפה ב"שלוה"

בית קפה ב"שלוה" צילום: שלוה

לאחר סגירת המקום ב-2013 נעשה ניסיון לפתוח אותו מחדש תחת השם, "לינק טעמון", לאחר שהבעלים של מסעדת "לינק" הירושלמית, יהודה אסלן, רכש את המקום וביצע שיפוץ יסודי במתחם אך היוזמה לא צלחה.