סבסוד לקייטנות והנחות בארנונה: הטבות חדשות למילואימניקים

שר הביטחון הציג את התוספת המשמעותית בהטבות למשרתי המילואים, שיתוקצבו במיליארד שקלים, פי 15 מהסכום שניתן עד היום | "מתקנים עוול היסטורי למען מערך המילואים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/23 16:21 א בסיון התשפג

סבסוד לקייטנות והנחות בארנונה: הטבות חדשות למילואימניקים
מילואים, צילום: Maor Kinsbursky/Flash90     

שר הביטחון, יואב גלנט, הציג הבוקר (א') יחד עם ראש אכ"א - האלוף יניב עשור וראש האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון, את ההטבות החדשות שגובשו במשרד הביטחון ובצה"ל, למען מערך משרתי המילואים.

ההטבות, שיובאו בקרוב לאישור ועדת השרים למערך המילואים, ובהמשך לאישור הממשלה, נאמדות בסכום של מאתיים מיליון שקלים בשנה, מדובר בסדר גודל של פי 15 מההטבות שניתנו לאורך השנים האחרונות. בנוסף, לראשונה תורחב יריעת ההטבות לכלל משרתי המילואים הפעילים.

ההטבות החדשות: הנחה בארנונה ובחשמל, סבסוד לקייטנות, והכפלת תקציבים

במסגרת התקציב שהוקדש להטבות, יגדל שיעור ההנחה בארנונה מ-5 אחוזים ל-15 אחוזים עבור כל משרתי המילואים הפעילים. בנוסף, יינתנו 10 אחוזי הנחה בתשלום חשבון החשמל. מלבד זאת, עבור המשרתים שיבצעו חמישה ימי מילואים ומעלה בחודשים יולי-אוגוסט, תוענק הנחה של 1,500 שקלים למשפחה עם ילדים עד גיל 16 לטובת סבסוד קייטנות. 

יואב גלנט

יואב גלנט צילום: David Cohen/Flash90

לצד הטבות אלו, יוכפל תקציב מועדון "בהצדעה", מ-16 מיליון ש"ח בשנה ל-32 מיליון. התקציב יאפשר לאגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון להרחיב משמעותית את פעילות "בהצדעה", ולהוסיף הנחות והטבות ייחודיות למשרתי המילואים. יודגש כי משנת 2010 לא נרשמו תוספות לתקציב "בהצדעה". בהמשך, יובאו לאישור הממשלה שורת הטבות נוספות בשיתוף עם משרדי ממשלה נוספים, בתחומי החינוך, התרבות והספורט, השיכון והבינוי ועוד.

השר גלנט: "החלטה היסטורית למען מערך המילואים"

שר הביטחון יואב גלנט אמר כי, "אנחנו מביאים הבוקר החלטה היסטורית למען מערך המילואים. משרתי ומשרתות המילואים הם נבחרת המייצגת את עם ישראל, גם במלחמות וגם בתקופות שביניהן, ועל כך אנו צריכים לתגמל אותם בהתאם".

שר הביטחון גלנט שיבח את מנכ"ל משרד הביטחון והרמטכ"ל שעבדו יחד לקידום הנושא ואמר: "ההכרה שלנו כמדינה במי שמשרת ומקריב מעצמו יותר, הוא תיקון עוול היסטורי. אנו מכפילים פי 15 את התקציב המוקדש למען המשרתים, ומוסיפים הטבות שמשמעותיות עבור כל בית בישראל". לדבריו: "משרתי המילואים מהווים נכס ייחודי ונוטלים תפקיד מכריע בתפיסת הביטחון שלנו וביכולת של צה"ל לממש את ייעודו".

מילואימניקים, ארכיון

מילואימניקים, ארכיון צילום: Maor Kinsbursky/Flash90