במרכז הרב נתניהו נאם, עקץ והתחבק: "הגיע הזמן להפסיק לטפס על העצים"

כמיטב המסורת, ראש הממשלה הגיע לעצרת החגיגית לכבוד יום איחוד ירושלים שהתקיימה בישיבת מרכז הרב, ופנה לחברי הקואליציה: "אין ולא תהיה לנו ממשלה טובה יותר" | בן גביר: "יש לנו ממשלת ימין, אסור לנו לפספס"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/05/23 08:14 כח באייר התשפג

נתניהו נאם, עקץ והתחבק: "הגיע הזמן להפסיק לטפס על העצים"
נתניהו וסמוטריץ' אמש | , צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הגיעו אמש (ה') לעצרת הממלכתית לציון 56 שנים לשחרורה ולאיחודה של ירושלים בגבעת התחמושת. לאחר מכן הגיעו בני הזוג נתניהו לישיבת מרכז הרב, כמו גם השרים מאיר פרוש, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. הארבעה נאמו, עקצו, והתחבקו בסיומו של ערב מרגש. 

"אין ולא תהיה לנו ממשלה טובה יותר"

"כמה שהמפגש המיוחד הזה  היה חסר לי ולרעייתי שרה בשנים האחרונות", פתח נתניהו ואמר. "אנחנו כל כך שמחים להיות כאן אתכם, ביום חגה של בירתנו ישראל. אני חייב להגיד לכם, מעולם לא עזבנו את הבית, אנחנו תמיד בבית הזה".

בהמשך דבריו פנה נתניהו לחברי הקואליציה שלו: "אין ולא תהיה לנו ממשלה טובה יותר. ממשלה לאומית, ממשלה תקיפה, ממשלה שדואגת למורשת ישראל, להתיישבות בארץ ישראל, לעם ישראל לעתיד ישראל. אז הגיע הזמן להפסיק לאיים, להפסיק להחרים, להפסיק לטפס על העצים - כולם צריכים לעבוד יחד ולהעביר את התקציב למען העם, למען ההתיישבות, למען ארץ ישראל ולמען תורת ישראל".

נתניהו במרכז הרב |

בנימין נתניהו במרכז הרב | צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

גם שרה הגיעה למרכז |

גם שרה הגיעה למרכז | צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

"המשיכו לרומם את הדגל, המשיכו להפיץ אור גדול, המשיכו במלאכת הגאולה"

בדבריו הזכיר את המחאה נגד הרפורמה המשפטית: "לדגל שלנו, בתקופה האחרונה, הייתה עדנה מחודשת. הביקוש לדגלי ישראל אצל היצרנים שבר שיאים חדשים, עלייה של מאות אחוזים. זה לא רק בגלל 'מצעד הדגלים', אתם מן הסתם יודעים שיש במדינה הפגנות מצד זה,  ומצד אחר, שאלפי דגלים מונפים בהן. ההפגנות הללו כשלעצמן מגחיכות את ההשמצות חסרות היסוד שנהפוך ל'דיקטטורה'. אני אומר לכולם: אנשים אחים אנחנו. מבלי לוותר על עקרונות חשובים, תמיד נחפש את ההידברות ואת ההסכמות, והתקווה שלי היא, שיגיע יום שכל הדגלים, יהפכו יום אחד לנהר שוצף אחד. כולנו יחד". 

ראש הממשלה דיבר גם על מייסד הישיבה, הרב אברהם יצחק הכהן הכהן קוק זצ"ל ועל בנו בנו הרב צבי-יהודה זצ"ל. "הוא, תלמידיו ותלמידי תלמידיו, ותלמידי תלמידי תלמידיו שנמצאים פה - אתם תרמתם לתנופה הכבירה שהתודעה הלאומית שלנו קיבלה אחרי מלחמת ההצלה בששת הימים: יותר ציונות, יותר יהדות, יותר חיבור לשורשים. עלו והצליחו כל הזמן. הדגלים שאתם מניפים בעולם התורה, בחינוך, בהתיישבות, בצה"ל ובזרועות הביטחון, בכל התחומים – הדגלים הללו מתנוססים מעלה מעלה, ונראים למרחוק. ובכן, יש לי בקשה אחת מכם לסיום: המשיכו לרומם את הדגל, המשיכו להפיץ אור גדול, המשיכו במלאכת הגאולה".

"זה לא עץ"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמר כי ראש הממשלה "שאני אוהב אותו מאוד, אמר בנאום שלו דבר חשוב, אל תטפסו על עצים. אדוני ראש הממשלה, סיכולים ממוקדים זה לא עץ, רפורמה משפטית זה לא עץ, ההתיישבות בכל חלקי יו"ש זה לא עץ, פינוי חאן אל אחמר זה לא עץ, לקחת את הטלפונים מהמחבלים בבתי הכלא, זה לא עץ. אנחנו יכולים לעשות את זה בכוח שלנו, יש לנו ממשלת ימין, אסור לנו לפספס".

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש הגיע גם הוא אמש למרכז הרב, והגיב לדבריו של נתניהו: "אני רוצה להתייחס לדברים שנאמרו כאן קודם על ידי מכובדי ראש הממשלה", אמר, "אכן, הממשלה הזו טובה יותר מהרבה ממשלות שכיהנו כאן בעבר. אבל, המחויבות לעולם התורה, מסורת ישראל, לירושלים, ליהודה ושומרון, צריכה להיות גם במעשים ולא רק בדיבורים. אם אכן כך יהיה, צריך להצביע בעד התקציב, אולי מפה תצא הערב הבשורה".