"אי אפשר היה לסרב": הבקשה המרגשת של ליאו די מהחזן הצבאי הראשי

רגע לפני סיום האזכרה לבנות משפחת די הי"ד, אבי המשפחה, הרב ליאו, ביקש מהחזן הצבאי הראשי, שי אברמסון, לשנות את מילות ההמנון הלאומי מעם "חופשי" ל-"קודשי" בארצנו

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/23 09:55 כ באייר התשפג

"אי אפשר היה לסרב": הבקשה המרגשת של ליאו די מהחזן הצבאי הראשי
ליאו די | , צילום: Oren Ben Hakoon/FLASH90

ערב זיכרון לבנות משפחת די, לוסי, מאיה ורינה הי"ד, שנרצחו בפיגוע הירי בבקעת הירדן בחול המועד פסח, התקיים אמש (ד') בהשתתפות שי אברמסון, יונתן רזאל ושימי קריימר. רגע לפני סיום האירוע בשירת "התקווה" עלה אבי המשפחה, הרב ליאו, והפתיע בבקשה יוצאת דופן: לשנות מילה בשיר.

הרב ליאו פנה לזמרים ולקהל וסיפר כי בעקבות דרשה ששמע שיש להחליף את המילה "חופשי" במילה "קודשי". בעקבות התייעצות עם הרב יהושע גרינשטיין, מארגון רבני צהר, הבין שיש גם חשיבות למילה חופשי ולכן הוא ביקש לטובת הביצוע, שהזמרים והקהל ישירו פעם אחת "להיות עם חופשי בארצנו" ובחזרה השנייה "להיות עם קודשי בארצנו".

הבקשה המרגשת של ליאו די מהחזן הצבאי הראשי (אלעד שדות):

"כשאב שכול מנסה ללמד אותנו שיעור דרך בקשה כזו, אי אפשר היה לסרב"

הזמר שי אברמסון סיפר על הבקשה באינסטגרם שלו. "התלבטות פנימית באותו הרגע, האם מותר לגעת בהמנון ולשנות פעם אחת מילה? ואולי זו תוספת ומשמעות חשובה עבורינו העם היהודי? בכל מקרה לא היה ספק, בסיומו של ערב אמוציונלי ומרגש לזכרן של בנות המשפחה, כשאב שכול מנסה ללמד אותנו שיעור על העם המיוחד הזה שלנו דרך בקשה כזו,  אי אפשר היה לסרב. והדמעות זלגו מעצמן", כתב אברמסון.