56 שנה לשחרור ירושלים "ריקוד הדגלים" בירושלים: עשרות אלפי חוגגים

חגיגות 56 שנה לשחרור ירושלים נמשכות, והמוני המשתתפים ב"ריקוד הדגלים" התקבצו לתפילה בכותל המערבי | בצל החששות מכך שהאירוע הנפיץ יוביל להסלמה, אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב אבטחו את האירוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/23 18:43 כז באייר התשפג

"ריקוד הדגלים" בירושלים: עשרות אלפי חוגגים
"ריקוד הדגלים" שער שכם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"ריקוד הדגלים" יצא לדרך, בהשתתפות עשרות אלפי אנשים שחוגגים את יום שחרור ירושלים. יותר מ-3,200 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים מאבטחים היום (ה') את אירוע "ריקוד הדגלים" המסורתי כדי לשמור על הסדר הציבורי. בבמה המרכזית בבית הכנסת הגדול בירושלים נאמו פוליטיקאים ואישי ציבור, ביניהם השר ישראל כ"ץ, השר בן גביר והשרה ומאי גולן. האירוע הסתיים בתפילה חגיגת ברחבת הכנסת.

בצל החששות מכך שהאירוע הנפיץ יוביל להסלמה, אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב מאבטחים את "ריקוד הדגלים". בתוך כך הופצה הודעת אזהרה כוזבת לציבור, הנחזית להודעה שהופצה מטעם כוחות הביטחון כי ישנו חשד לחפץ חשוד במצעד. במשטרה הבהירו כי מדובר בהודעה כוזבת חסרת כל אחיזה במציאות ואין לייחס לה חשיבות כלל והיא החלה בבדיקה לאיתור הגורם שהפיץ את ההודעה הכוזבת לציבור.

ריקוד דגלים

ריקוד דגלים צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

תיעוד חריג שהופץ בשעות האחרונות ברשתות החברתיות מציג תקרית אלימה במעורבות ערבים ויהודים בעיר העתיקה במהלך "ריקוד הדגלים", כוחות מג"ב התערבו, עצרו את האירוע ומנעו ממנו להסלים.

בניסיון למנוע הגעת צועדים: פעילי שמאל חסמו את הכניסה לירושלים

מוקדם יותר היום, עשרות פעילי שמאל קיצוני מטעם ארגון "פרי ג'רוזלם", ניסו היום לחסום את כביש המנהרות בניסיון למנוע את הגעתם של הצועדים בריקוד הדגלים אותו הם מכנים "מצעד השנאה האלימות והגזענות". לאחר זמן קצר, המפגינים פונו על ידי כוחות המשטרה.