חשוד עם תיק: בהלה בקרב משתתפי ריקוד הדגלים בירושלים

הודעת אזהרה כוזבת, הנחזית להודעה שהופצה מטעם כוחות הביטחון, נשלחה למשתתפים בריקוד הדגלים והתריעה מפני חשש לחפץ חשוד | המשטרה החלה בבדיקה לאיתור הגורם את שהפיץ ההודעה הכוזבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/23 16:31 כז באייר התשפג

חשוד עם תיק: בהלה בקרב משתתפי ריקוד הדגלים בירושלים
צילום: Miriam Alster/Flash90

בהלה במצעד הדגלים: יותר מ-3,200 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים מאבטחים היום (ה') את אירוע "ריקוד הדגלים" המסורתי כדי לשמור על הסדר הציבורי. בתוך כך, בשעות האחרונות הופצה הודעת אזהרה כוזבת לציבור, הנחזית להודעה שהופצה מטעם כוחות הביטחון כי ישנו חשד לחפץ חשוד במצעד. במשטרה הבהירו כי מדובר בהודעה כוזבת חסרת כל אחיזה במציאות ואין לייחס לה חשיבות כלל והיא החלה בבדיקה לאיתור הגורם שהפיץ את ההודעה הכוזבת לציבור.

באחת ההודעות המזויפות שפורסמה נכתב כי "אזהרה למשתתפים במצעד הדגלים, אנשי הביטחון מצאו חשודים מפוזרים לאורך רחוב הצנחנים". הודעה נוספת שהמשטרה פרסמה כי מדובר בפייק נכתב כי " קריאת אזהרה. ישנה דמות חשודה נושאת תיק שהצליחה להיטמע בין המשתתפים במצעד, מי שיבחין בה יודיע לגורמי הביטחון. אנא להיזהר".

צילום: דוברות המשטרה

צילום: דוברות המשטרה

 בניסיון למנוע הגעת צועדים: פעילי שמאל חסמו את הכניסה לירושלים

מוקדם יותר היום,  עשרות פעילי שמאל קיצוני מטעם ארגון "פרי ג'רוזלם", ניסו היום לחסום את כביש המנהרות בניסיון למנוע את הגעתם של הצועדים בריקוד הדגלים אותו הם מכנים "מצעד השנאה האלימות והגזענות". לאחר זמן קצר, המפגינים פונו על ידי כוחות המשטרה.

צילום: פריי גר'וסלם

"כשהפאשיזם עובר - אנחנו מתנגדות עכשיו ברגעים אלה עשרות מאיתנו על כביש המנהרות לכיוון ירושלים מנסות לחסום בגופינו את המוני המשתתפים שאמורים להגיע למצעד השנאה האלימות והגזענות ביום ירושלים", נכתב בעמוד הטוויטר של הארגון.