בדרך לריקוד דגלים בניסיון למנוע הגעת צועדים: פעילי שמאל חסמו את הכניסה לירושלים

עשרות פעילים מארגון "פרי ג'רוזלם" חסמו את הכניסה לירושלים בניסיון למנוע את הגעתם של הצועדים בריקוד הדגלים: "כשהפאשיזם עובר - אנחנו מתנגדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/23 15:03 כז באייר התשפג

בניסיון למנוע הגעת צועדים: פעילי שמאל חסמו את הכניסה לירושלים
צילום: פריי גר'וסלם

 עשרות פעילי שמאל קיצוני מטעם ארגון "פרי ג'רוזלם", ניסו היום (ה') לחסום את כביש המנהרות בניסיון למנוע את הגעתם של הצועדים בריקוד הדגלים אותו הם מכנים "מצעד השנאה האלימות והגזענות". לאחר זמן קצר, המפגינים פונו על ידי כוחות המשטרה.

"כשהפאשיזם עובר - אנחנו מתנגדות עכשיו ברגעים אלה עשרות מאיתנו על כביש המנהרות לכיוון ירושלים מנסות לחסום בגופינו את המוני המשתתפים שאמורים להגיע למצעד השנאה האלימות והגזענות ביום ירושלים", נכתב בעמוד הטוויטר של הארגון.

"מצעד הדגלים הוא מופע שנועד לחגוג כיבוש ועליונות"

מטעם קבוצת פרי ג'רוזלם נמסר כי מטרתם בחסימת הכביש הייתה למנוע "הפצת שנאה". "מצעד הדגלים הוא מופע שנועד לחגוג כיבוש ועליונות, בכל שנה אנחנו עדים לכך: הם מגיעים להבעיר את השטח, לתקוף ולקלל פלשתינים ולמלא את העיר בקריאות מוות לערבים ושישרף לכם הכפר. כולנו ראינו את הפוגרום בחווארה, עכשיו הם רוצים לעשות בירושלים את אותו הדבר. לכן אנחנו כאן, מונעות מהם בגופינו להגיע ולהפיץ את השנאה שלהם ברחובות העיר שלנו, של כולנו", הסבירו בארגון.

מצעד הדגלים, ארכיון

מצעד הדגלים, ארכיון צילום: Nati Shohat/Flash90

כמדי יום ירושלים אלפי חוגגים צפויים להגיע לריקוד הדגלים המסורתי בעיר הבירה, הצועדים יחגגו את איחוד ירושלים  ויצעדו בשני המסלולים הרגילים שיסתיימו  בכותל המערבי. המשטרה נערכת לאבטחת האירוע בכוחות מתוגברים עם אלפי שוטרים שיתפרסו לאורך המסלול.