יום ירושלים תשפ"ג חוגגים 56 לאיחוד ירושלים: ריקוד הדגלים יצא לדרך

עשרות אלפי מבוגרים ובני נוער מכל רחבי הארץ משתתפים בריקוד הדגלים המסורתי לרגל 56 שנים לאיחוד ירושלים | יותר מ-3,200 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים מאבטחים את האירוע כדי לשמור על הסדר

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/23 16:24 כז באייר התשפג

חוגגים 56 לאיחוד ירושלים: ריקוד הדגלים יצא לדרך
צילום: Photo by Yonatan Sindel/Flash90

יום ירושלים תשפ"ג: עשרות אלפי משתתפים הגיעו היום (ה') לחגוג 56 שנים לאיחוד ירושלים ששיאן של החגיגות הוא ריקוד הדגלים המסורתי. יותר מ-3,200 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים מאבטחים את האירוע כדי לשמור על הסדר הציבורי. המצעד התחיל מרחוב בצלאל והוא צפוי להסתיים בשעות הערב בכותל בו תתקיים תפילה חגיגית.

מסלול ריקוד הדגלים

מסלול ריקוד הדגלים צילום: דוברות המשטרה

 בניסיון למנוע הגעת צועדים: פעילי שמאל חסמו את הכניסה לירושלים

מוקדם יותר היום,  עשרות פעילי שמאל קיצוני מטעם ארגון "פרי ג'רוזלם", ניסו היום לחסום את כביש המנהרות בניסיון למנוע את הגעתם של הצועדים בריקוד הדגלים אותו הם מכנים "מצעד השנאה האלימות והגזענות". לאחר זמן קצר, המפגינים פונו על ידי כוחות המשטרה.

צילום: פריי גר'וסלם

"כשהפאשיזם עובר - אנחנו מתנגדות עכשיו ברגעים אלה עשרות מאיתנו על כביש המנהרות לכיוון ירושלים מנסות לחסום בגופינו את המוני המשתתפים שאמורים להגיע למצעד השנאה האלימות והגזענות ביום ירושלים", נכתב בעמוד הטוויטר של הארגון. 

קמפיין הסתה ברשתות: "לא ניתן לאף ארגון טרור להכתיב את סדר היום"

במהלך השבוע האחרון, המשטרה חשפה  פורסמו ברשתות החברתיות פרסומים כוזבים והסתה גוברת בהקשר של אירועי יום ירושלים וצעדת הדגלים, "תוך שימוש ציני ופסול בהר הבית". לדברי המשטרה, הפרסומים המסיתים ופייק ניוז מופצים בעיקר על ידי גורמי וארגוני טרור, חלק ניכר מהם מחוץ לגבולות מדינת ישראל.

מפכ"ל המשטרה, תחת אש

מפכ"ל המשטרה, תחת אש צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי התייחס לפרסום ואמר כי מדובר כעי אף ארגון טרור לא ימנע מהצועדים לחגוג. "מזה מספר ימים גורמי טרור שמונעים מאיראן, דרך חיזבאללה, חמאס וג'יאהד איסלמי קיצוני, זורעים ברשתות החברתיות מידע כוזב אודות מסלול מצעד הדגלים שיתקיים מחר בבירת ישראל ירושלים". לדבריו, מטרת אותם גורמי טרור היא לייצר הסתה שתוביל לטרור כנגד אלפי הישראלים שעתידים לצעוד מחר בבירה.