רשימת המשאלות של ירושלים: 5 מקומות שהיינו מעבירים לעיר הקודש

לכבוד יום ירושלים, עיר הבירה האהובה של ישראל, בחרנו את חמשת המקומות בארץ שהיינו רוצים להעביר לעיר, עם נימוקים מפורטים במיוחד לתשומת לב ראש העיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/23 11:32 כז באייר התשפג

רשימת המשאלות של ירושלים: 5 מקומות שהיינו מעבירים לעיר הקודש
ירושלים, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

אין מה לומר, ירושלים עיר מדהימה. יש לנו את הכותל, את שוק מחנה יהודה ואת המדרחוב, מרכזי קניות מגוונים, שדרת ממילא, אתרים היסטוריים וגשר מיתרים אייקוני אחד. למרות כל זאת, יש כמה דברים שאנחנו מרגישים שחסרים לנו בעיר, וכמה מקומות שאנחנו מרגישים שחייבים לעבור לעיר הבירה, ורצוי באופן מיידי.

1. ים

המקום הראשון והמתבקש ביותר הוא הים. לא ברור איך דווקא בעיר הבירה, עיר הדגל של ישראל, אין את מקום הבילוי המושלם לקיץ. החול שנכנס בין הרגליים, הרוחות המלטפות, רעש הגלים המרגיע והשמש המשזפת, כל אלו חסרים לנו במיוחד בעיר האהובה. לכן אנחנו דורשים - חוף ירושלים, עוד השנה.

צילום: shutterstock

2. פארק הירקון

גן סאקר באמת נפלא, אבל חסר לנו בירושלים פארק אמיתי. פארק שאפשר לטייל בו עם הכלבים, לשבת לפיקניק על הדשא, להתבונן על האגם, לרכב את אופניים או לרוץ בטיילת. בהזדמנות זו אנחנו קוראים לראש העיר משה לאון בבקשה לבבית - הירושלמים רוצים פארק משלהם.

פארק הירקון

פארק הירקון צילום: Menachem Lederman/Flash90

3. היכל מנורה

אם עסקנו בפארק הירקון, רק מתבקש להתעסק גם בהופעות המתקיימות כמעט תמיד במרכז הארץ. הבמות הגדולות שהפכו לאגדות אצל אמני ישראל הן בהיכל מנורה או בקיסריה, ולא בעיר הבירה כפי שהיה מתבקש. מה שחסר לירושלים זו במה אגדית אחת משלה, שכולם יחלמו להגיע אליה.

אודיה בהיכל מנורה

אודיה בהיכל מנורה צילום: עמרי סילבר

4. שדרות רוטשילד

אין מה להשוות בין ירושלים לתל אביב, ובכל זאת - אנחנו משווים. שדרות רוטשילד הן מקום נפלא לטייל בהן, להסתובב ולספוג את האווירה של העיר. גם הירושלמים ישמחו לשדרה מרשימה עטורת מסעדות (כשרות, אם אפשר), כשבאמצע יפריד שביל אופניים לרוכבים המתוקים של עיר הבירה.

שדרות רוטשילד

שדרות רוטשילד צילום: Tomer Neuberg/Flash90

5. נתב"ג

נמל התעופה של ישראל הוא המקום המתבקש להעביר לירושלים. כמעט בכל מדינה בעולם הנמל ממוקם בעיר הבירה, ואילו אצלנו זה לא המצב. רק מתבקש בעינינו שכאשר אנשים נפרדים מהמדינה וטסים ליעד רחוק הם יעשו זאת בירושלים, וכשהם שבים ארצה הם יחזרו היישר לעיר הבירה האהובה.

נתב"ג, רגעים של בהלה

נתב"ג צילום: Gili Yaari/Flash90