ריאיון מיוחד משה ליאון מבטיח: "ירושלים תהיה עם הגירה חיובית - אנחנו במהפכה"

ראש עיריית ירושלים משה ליאון בראיון מיוחד לחדשות כיפה לכבוד יום ירושלים: "אי אפשר להפריד את ירושלים. תושבי מזרח העיר הם חלק מהכלכלה בעיר" | על הבחירות המתקרבות: "כל זמן שאני אעסוק בעשייה ציבורית ואקבל אמון מהציבור אני אהיה בירושלים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/05/23 09:22 כז באייר התשפג

משה ליאון מבטיח: "ירושלים תהיה עם הגירה חיובית - אנחנו במהפכה"
משה ליאון, "אי אפשר להפריד את ירושלים", צילום: חדשות כיפה

לרגל יום ירושלים ישבנו לשיחה עם ראש עיריית ירושלים משה לאון, "אני בירושלים לנצח, כל זמן שאני אעסוק בעשייה ציבורית ואקבל אמון מהציבור אני אהיה בירושלים. מטבע הדברים זה לא תפקיד שאפשר לעשות הרבה שנים", הוא אומר במענה לשאלה כמה קדנציות הוא ימשיך להתמודד. 

משה ליאון בראיון מיוחד


 

בעבר היה לך דיל עם החרדים וליברמן, מה יעזור לך להיבחר הפעם?

"לא היה דיל, זה ספין שהיה, אני נבחרתי כדת וכדין אחרי בחירות לא קלות, המשך המהפכה שלי היא המפתח להצלחה אנחנו במהפכה רצינית בכל התחומים, קודם כל בבנייה אנחנו בונים אלפי יחידות דיור חדשות לצעירים שיבואו לירושלים ובונים אלפי יחידות תעסוקה עם מרכזי תעסוקה שאנחנו בונים". 

היום אין מספיק מקומות תעסוקה

"יש, אין מספיק מקומות תעסוקה, ככה קיבלתי את העיר, כיום אנחנו בונים שני מיליון מטרים שילכו לתעשיית הייטק. יהיו סיבות טובות לבוא לירושלים, גם בניה, גם תעסוקה וגם רכסת קלה". 

מפריע לך שיום ירושלים הוא יום דתי לאומי?

"אני לא אומר מפריע לי כי זה יום חג אמיתי, נכון שלציבור הדתי זה יום יותר סמלי, זה המצב. אני אף פעם לא מקטר על אחרים שלהם זה פחות חג ואין ספק שזאת הבירה של העם היהודי וכל העם היהודי מתעניין בעיר הזאת". 

מזרח ירושלים, "חלק מהעיר"

מזרח ירושלים, "חלק מהעיר" צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מזרח העיר מופלה אצלך?

"לא, מאז שנבחרתי אני מקצה למזרח העיר תקציבים מכובדים מאוד, גם בתשתיות, גם בחינוך וגם בניקיון. אנחנו דואגים שהבגרות הישראלית של משרד החינוך תיכנס למזרח העיר, קורית שם מהפכה אמיתית". 

מה דעתך על ההתנהלות של בן גביר במזרח העיר? יד קשה מדי?

"לא, אני ישבתי איתו כמה פעמים. אני חושב שהוא רואה למעשה את האכיפה שלנו במזרח העיר הוא רק מבקש יותר אכיפה כדי שיהיה סדר, אלו הריסות שבאות למנוע השתלטות על שטחי ציבור". 

אולי נכון להתנתק מחלק מהשכונות האלה?

"חס וחלילה, ירושלים מאוחדת. לנצח. וחבל שלא השקיעו שם את הכספים שאנחנו משקיעים שם כבר לפני עשרות שנים כי אז היה הרבה יותר קל, אי אפשר להפריד את ירושלים. תושבי מזרח העיר הם חלק מהכלכלה בעיר". 

יום ירושלים

יום ירושלים צילום: הקרן למורשת הכותל

מה דעתך על ראשי הערים שהפגינו נגד הרפורמה?

"אני לא בא לבקר ראשי עיר אחרים, אבל עלי אני אומר שאני מתעסק רק בירושלים כי לשם כך נבחרתי, אני לא מתעסק בפוליטיקה ארצית ובטח שלא מביע את דעתי על החלטות ממשלה. הכי חשוב הוא אני רק אומר, צריך הידברות". 

אם תיבחר שוב, איך תיראה העיר אחרי הקדנציה השניה שלך?

"קודם כל ירושלים תהיה עם הגירה חיובית אין לי ספק בכך, בנוסף ירושלים תהיה מאוד מפותחת כמו למשל רובע הכניסה לעיר. אותו דבר גם עם הרכבת הקלה שתנוע פה עם מאות אלפי נוסעים ביום וגם הפקקים ירדו". 

לסיום, איחול לעיר הזאת?

"שירושלים תמשיך לצמוח ולשגשג. שיבואו אליה יהודים מכל העולם".