האזינו "איבדתם כל קשר לעובדות; מנותק": עימות חריף בין סמוטריץ' לשדרן הרדיו

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', התעמת עם מגיש הרדיו בן כספית שטען נגדו כי הוא האחראי להכפלת הכספים המיועדים למגזר החרדי: "אתה משקר וכמוך כל חבריך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/23 14:32 כו באייר התשפג

"איבדתם כל קשר לעובדות; מנותק": עימות חריף בין סמוטריץ' לשדרן הרדיו
סמוטריץ', צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

למרות הסערה סביב חלוקת הכספים הקואליציוניים למגזר החרדי, ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני השלימה אתמול (ג') את דיוניה ואישרה את הצעת חוק התקציב וחוק ההסדרים לשנים 2023 - 2024. בראיון לתכנית של בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM, התייחס שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', לסערה וטען כי צריך לתמוך בישיבות החרדיות גם אם הן אינן שייכות לחינוך הממלכתי.

"אתה משקר וכמוך כל חבריך בתקשורת שאיבדתם כל קשר לעובדות"

"למה שמה שמגיע לממלכתי לא מגיע להם?", הסביר סמוטריץ' את דבריו, "בלי קשר לשאלת לימודי הליבה כן או לא, שהיא קריטית, ולכן אנחנו מתמרצים יותר את מי שלומד ליבה, אבל מה שלא עשו 70 שנה ולא הצליחו לעשות את זה בכפייה לא נעשה את זה גם עכשיו. הרי אנחנו מדברים על החינוך היסודי, שם כפי שאמרתי ברוב החינוך החרדי לומדים ליבה. בגילאי התיכון, בישיבות הקטנות, לא הוספנו להם שם כסף. מספיק עם הדמגוגיה".

בן כספית

בן כספית צילום: Flash90

בתגובה לדבריו, מגיש התכנית, בן כספית טען נגדו כי הוא האחראי להכפלת הכספים המיועדים למגזר החרדי. "הוספתם, הכפלתם וגם רטרו", אמר בן. סמוטריץ' לא נשאר חייב והשיב: "ממש לא. תגיד את זה עוד אלף פעם – אתה משקר וכמוך כל חבריך בתקשורת שאיבדתם כל קשר לעובדות". בסיום השיחה, אמר בן כי "יש פה שר אוצר מנותק, שמענו".

האזינו לעימות בן סמוטריץ' לבן כספית (רדיו 103FM):

מרב מיכאלי: "מימון וכפיה של 'חיי בטלה ובורות' הוא סכנה ישירה"

יו"ר העבודה, מרב מיכאלי, הגיבה לדבריו של שר האוצר ואמרה כי חלוקת הכספים למימון וכפיה של חיי בטלה ובורות"  מסוכנת. "התקנת מסננים לשמור על 'איכות הסביבה' היא דאגה ישירה ליכולת שלנו לחיות כאן בעתיד. זה מאד כלכלי. מימון וכפיה של 'חיי בטלה ובורות' הוא סכנה ישירה ליכולת שלנו לחיות כאן בעתיד. אבל הי, אתה הרי מאמין שהקב"ה יסדר", כתבה מיכאלי.