סערת "מעלה אליהו" בתו של ראש הישיבה מגיבה: "שנאה תהומית שמתבססת על שקרים"

נחמה דורות, בתו של ראש ישיבת מעלה אליהו, מספרת על הטרדות ושנאה: "זה מגיע למצב שאומרים לאמא שלי 'תעיפי את הסמרטוט הזה מהראש שלך'" | ארגון בית הלל הגיב: "האם הליברליות נעצרת כשהיא פוגשת דתיים?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/23 10:58 כה באייר התשפג

בתו של ראש הישיבה מגיבה: "שנאה תהומית שמתבססת על שקרים"
המבנה הישן באולם הספורט ששופץ | , צילום: ישיבת מעלה אליהו cc-by-sa Wikipedia

בעקבות מאבק ציבורי נגד הקמת מבנה חדש עבוד ישיבת "מעלה אליהו" בתל אביב, ראש עיריית ת"א  הורה לוועדת התכנון המקומית לבחון מחדש את התכנית להעברת ישיבת מעלה אליהו למבנה ברחוב קליי ולהציע חלופות נוספות. בעוד המתנגדים מאשימים את הישיבה ב"הדתה" ומשיחיות", בקרב הישיבה מציגים תמונת מצב אחרת.

ביתו של ראש הישיבה: "מנהל התפעול של הישיבה הוא הומו והוא מתקבל באהבה"

נחמה דורות, הבת של ראש ישיבת מעלה אליהו בת"א, אמרה בראיון לרדיו 103fm, "אנחנו מרגישים תחת מתקפה של שנאה תהומית שמבוססת על המון שקרים", ושיתפה כי, "זה מגיע למצב שאומרים לאמא שלי 'תעיפי את הסמרטוט הזה מהראש שלך', לחברה שלי צועקים 'שפחה' ויורקים עליה".

המראיין, בן כספית אמר לנחמה דורות: "זו ישיבה להט"בופובית פר אקסלנס - קיבלתי הקלטות וצילומי וידאו שמופץ בה הרבה רעל בעיקר נגד להט"ב", אבל דורות השיבה: "בישיבה נמצאים הומואים מוצהרים, מנהל התפעול של הישיבה הוא הומו והוא מתקבל באהבה, בכבוד ובחום".

ארגון בית הלל: "האם הליברליות נעצרת כשהיא פוגשת דתיים?"

ארגון בית הלל פרסם גם הוא תגובה לסערה, "האם הליברליות נעצרת כשהיא פוגשת דתיים? האם עיר פתוחה וחופשית יכולה להכיל הכל - מלבד התורה?" נכתב מטעם הארגון. "רבני ורבניות בית הלל מוחים על המתקפה חסרת הפרופורציות נגד ישיבת מעלה אליהו בתל אביב.

לדבריהם, "ישיבת מעלה אליהו מפיצה את אור התורה בעיר העברית הראשונה בלי לפגוע באיש, ותלמידיה אף תורמים ומסייעים רבות במרכז הרפואי הסמוך".עוד כתבו: "רבני ורבניות בית הלל קוראים לראש העיר תל אביב לבחון מחדש את החלטתו להקפיא את מעבר הישיבה למבנה שיועד לה.

גדעון סער: "קמפיין שנאה מובהק. אגיע להתפלל בחגי תשרי בישיבה"

תפקיד חדש. סער

תפקיד חדש. סער צילום: פלאש 90. אהרון קרון

"המתקפה על ישיבת 'מעלה אליהו' בת"א היא קמפיין שנאה מובהק" אמר חבר הכנסת גדעון זער. "הקמפיין הזה זר לערכי הסובלנות והפלורליזם של העיר בה נולדתי, גדלתי ובה אני חי. ברחוב דפנה או ברחוב קליי - אגיע להתפלל בחגי תשרי ב'מעלה אליהו'. ישראל לא תתדרדר למלחמת אחים!"