"יום הזיכרון לנספים בדרכם מאתיופיה לא יכול להיות טקס שולי ביום ירושלים"

חבר הכנסת סלומון יוזם- הפרדה בין יום ירושלים ויום הזיכרון ליהודים שנספו בדרכם לישראל מאתיופיה. "גם במהלך המסע שלי בגיל שש בלבד ראיתי כיצד ילדים וזקנים לא הצליחו להגשים את החלום להעפיל אל ירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/23 11:28 כה באייר התשפג

"יום הזיכרון לנספים בדרכם מאתיופיה לא יכול להיות טקס שולי ביום ירושלים"
ח"כ משה סלומון ביוזמה חדשה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת משה סלומון, יזם הפרדה בין יום ירושלים ויום הזיכרון ליהודים שנספו בדרכם לישראל מאתיופיה. ח"כ סולומון: "הגיע הזמן להפסיק עם העיוות ההיסטורי ולתת כבוד למשפחות שאיבדו את יקריהן, יום הזיכרון לנספים בדרכם מאתיופיה לא יכול להיות טקס שולי ביום ירושלים".

בשבועות האחרונים פנה חבר הכנסת סולומון אל חבר מפלגתו שר העלייה והקליטה אופיר סופר בבקשה להפריד את "יום הזיכרון לנספים במסעם מאתיופיה דרך סודן לירושלים"- במהלכו מתקיימים טקסי זיכרון ממלכתיים לזכרם של אלפי הנספים, מ"יום ירושלים" הנחשב יום חג לאומי ויום בעל ערך חגיגי גדול לציבור בכלל ובמיוחד לקהילת העולים מאתיופיה בישראל. 

יוצאי אתיופיה. ארכיון. למצולמים אין קשר למאמר

יוצאי אתיופיה. ארכיון. למצולמים אין קשר למאמר צילום: מטה ההמאבק להעלאת יהודי אתיופיה

"במהלך המסע שלי בגיל שש בלבד ראיתי כיצד רבים מחברי למסע, ילדים וזקנים לא הצליחו להגשים את החלום"

לשכותיהם של ח"כ סולומון והשר אופיר סופר החלו בעבודת מטה מאומצת במטרה להבשיל את המהלך כחוק או כהחלטת ממשלה כבר בשבועות הקרובים, במטרה לקיים את יום הזיכרון במודל דומה ליום הזיכרון לחללי צהל ויום העצמאות, כאשר "יום הזיכרון לנספים בדרכם לארץ" יחול יום לפני חגיגות יום ירושלים המסורתיות.

ח"כ משה סולומון אמר כי, "גם במהלך המסע שלי בגיל שש בלבד ראיתי כיצד רבים מחברי למסע, ילדים וזקנים לא הצליחו להגשים את החלום להעפיל אל ירושלים". לדבריו: "לא מדובר בכמה עשרות שלא שרדו את המסע אלא באלפים מבני עמנו שקיפחו את חייהם רק כדי להגיע ולהתאחד עם עם ישראל בארץ ישראל, לכן חשוב שכל מדינת ישראל תוקיר את זכרם. אני מקווה שנסיים את עבודת המטה בשבועות הקרובים"