פעיל הימין הוותיק מגיב ליועז הנדל: "אנחנו האויבים?"

יועז הנדל יוזם צעדה שתצעד במקביל לריקוד הדגלים עבור ציבור ליברלי יותר, "אני רוצה לשחרר מחדש את ירושלים" | מאיר אינדור, מיוזמי האירוע המקורי, משיב לדבריו בתקיפות: "ניסינו לערב את הקיבוצים באותה תקופה, ואכן תחילה הם הצטרפו. בשנים האחרונות הם פסקו מזה. גם את ירושלים רוצים לפלג אנשי האופוזיציה?"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/05/23 20:29 כד באייר התשפג

פעיל הימין הוותיק מגיב ליועז הנדל: "אנחנו האויבים?"
ריקוד הדגלים בשנה שעברה | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"יום ירושלים הפך להיות ליום של הציונות הדתית, ליתר דיוק ליום של הזרם החרד"לי בציונות הדתית ואני מרגיש לא בנוח עם המונופוליזם הזה", כך אתמול בריאיון ל"חדשות כיפה", יועז הנדל, שהחליט לארגן צעדה לציבור הליברלי, במקביל לריקוד הדגלים המסורתי. מי שמגיב היום (ב') לדבריו של שר התקשורת לשעבר, הוא סא"ל במיל' מאיר אינדור, יו''ר ארגון נפגעי הטרור ''אלמגור'' וממייסדי צעדת ''ריקודגלים'', עוד בשנות ה-70.

"גם את ירושלים רוצים לפלג אנשי האופוזיציה? בושה"

"כמה חוצפה יש לשמאל", אומר אינדור, "אחרי שהם הדליקו את האסמים בחו''ל ובארץ נגד הממשלה והרפורמה המשפטית, יועז הנדל, חבר כנסת ושר לזמן קצר - מתכוון לפלג את צעדת יום ירושלים, צעדת 'ריקודגלים'". 

לדבריו של אינדור, הנדל הודיע כי הוא רוצה לשחרר מחדש את ירושלים. "לשחרר...? אחרי שצה''ל שיחרר את הבירה מאויביה הנדל וחבריו מתכוונים לשחררה מ'אויביה החדשים'? מה עובר עליהם בשמאל כשהם מנסים לארגן מצעד ביום ירושלים בדיוק באותה שעה ומקביל למצעד אותו אנו מארגנים כבר 45 שנים? העיקר לפלג ולפלג? לפלג את האומה ביום איחוד בירת הנצח שלנו. גם את ירושלים רוצים לפלג אנשי האופוזיציה? בושה, בושה!". 

אינדור משיב להנדל |

אינדור משיב להנדל | צילום: Nati Shohat/Flash90

"ניסינו לערב את הקיבוצים באותה תקופה, ואכן תחילה הם הצטרפו"

אינדור מספר בשיחה עם "חדשות כיפה", על הרב יהודה חזני שהגה את רעיון המצעד. "'בעל האלפים', כך היה מכנה אותו הרב צבי יהודה. החלום שלו היה לעשות דבר שהוא לכלל ישראל. ניסינו לערב את הקיבוצים באותה תקופה, ואכן תחילה הם הצטרפו ובהמשך עשו לעצמם תהלוכת טרקטורים מאוד נחמדה, ובשנים האחרונות הם פסקו מזה. כנראה היה זה שינוי הדורות". 

אינדור מדגיש: "זה לא קרה באשמתנו, בואו לא נכה על חטא כמו שעושה יועז הנדל. אנשי הדור הנוסף, לצערנו הפסיקו, או שהם אט-אט עברו לימין ובכך המשיכו את הציונות שלהם, בימין יש הרבה ששייכים להתיישבות העובדת, ימין חילוני שהשתתף באירועים. הדור האחרון הוא פרוגרסיבי, אקדמאי ודי מנותק". 

יועז הנדל |

יועז הנדל | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הקהל הזה לא מגיע לריקוד הדגלים, אומר אינדור, "אבל כן באים אנשים חילונים, שלא יבלבל את המוח, זה לא נכון, הוא מטעה את הציבור. אלא שהוא וחבריו נמצאים היום עמוק בשדות הקרב של הפרוגרסיביים, וחבריהם לקרב הם מתנגדי ארץ ישראל מניפי דגלי אש"ף וכד'. יש מעט אנשים שבטווח שבין הימין לבין 'מימד', שהולכים לכיוון יותר לעומתי לחזון של ארץ ישראל". 

לסיום אומר אינדור כי יתכן ונעשה כאן ניסיון לרתום את הנושא לכיוון פוליטי: "במחילה, הוא מעוות את המציאות. הרי מה הוא אומר? שבגלל שהולכים בנפרד, עמותה חרד"לית השתלטה. אז אני אומר - יש שלושה גושים. גוש משפחות שפותח וסוגר, יש גוש בנים, גוש בנות ואחרי זה גוש מעורב, בלי שום הפרדה. אז הוא מעוות את המציאות. זה ניסיון לגמד ולהכפיש אותנו ואולי לבנות לעצמו עגלה קטנה, במסגרת מה שקורה היום בציבור - לרתום את הנושא הזה למאוויים פוליטיים".