תושב מעלה אפרים נעצר: "מקווה שישי שליסל יגמור את מה שהתחיל"

המשטרה עצרה תושב מעלה אפרים, בחשד לאיומים על משתתפי מצעד הגאווה בירושלים. במייל שעל פי החשד שלח, נכתב: "מקווה שישי שליסל יהיה שם לגמור את העבודה שהוא התחיל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/23 12:23 כד באייר התשפג

תושב מעלה אפרים נעצר: "מקווה שישי שליסל יגמור את מה שהתחיל"
אילוסטרציה, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לפי דיווחים - עצור ראשון לקראת מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים: משטרת ישראל עצרה היום (ב') תושב מעלה אפרים בן 37 בחשד לאיומים על משתתפי מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים. בית משפט השלום בעיר הורה להרחיק אותו מכל אירועי הגאווה עד סוף שנת 2023. זאת לאחר שבשבוע שעבר "הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות" בירושלים שלח בקשה להגשת תלונה במשטרה על איומים לפגיעה במשתתפי מצעד הגאווה והסובלנות בעיר שיערך בעוד כשבועיים.

"מקווה שישי שליסל יהיה שם לגמור את העבודה שהוא התחיל"

לפי הערכות, העצור תושב מעלה אפרים, הוא העומד מאחורי האיומים שהגיעו, כאשר השיב למייל לקראת המצעד שהופץ בניוזלטר על ידי הבית הפתוח בירושלים בתפוצה רחבה. "מקווה שישי שליסל יהיה שם לגמור את העבודה שהוא התחיל. גועל נפש, איך חוגגים את מחלת הנפש הזאת", כך כתב במייל.

מצעד הגאווה בירושלים. ארכיון

מצעד הגאווה בירושלים. ארכיון צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"עצוב לראות שהלגיטימציה הציבורית לאלימות והסתה כנגד הקהילה הגאה עוד קיימת"

יונתן ולפר, יו"ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, אמר כי: "טוב שמשטרת ישראל מתייחסת ברצינות לאיומים שקיבלנו ומממשת את תפקידה בשמירה על ביטחון הצועדות והצועדים", לדבריו: "עצוב לראות שהלגיטימציה הציבורית לאלימות והסתה כנגד הקהילה הגאה עוד קיימת, ואף גדלה, ותושבתנו כלפיה הוא המשך המאבק הגאה". 

בשנים האחרונות, מצעד הגאווה והסובלנות נחשב לאחד האירועים עם רמת האבטחה הכבדה ביותר שמשטרת ישראל נערכת אליהם על מנת לאפשר את קיומו. ביום המצעד, ייסגרו לתנועת כלי רכב צירים ורחובות ברחבי העיר. זו השנה ה-21 למצעד, שיצא לדרך ביום חמישי, ה-1 ביוני.