הנתונים המפתיעים: השפעת המחאה נגד הרפורמה על המגזר החרדי

מחצית מהציבור החרדי סבור: המחאה הציבורית נגד הרפורמה המשפטית פגעה בשילוב החרדים בחברה הישראלית | בנוסף - 79% מהחברה החרדית חשובה תחושת האחדות בחברה הישראלית

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/23 07:43 כד באייר התשפג

הנתונים המפתיעים: השפעת המחאה נגד הרפורמה על המגזר החרדי
תלמידי ישיבה מול ביתו של אריה דרעי , צילום: Flash90

הסערה סביב הרפורמה המשפטית השפיעה באופנים שונים על כלל חלקי החברה הישראלית, ובין השאר גם על בציבור החרדי, שנציגיו תומכים בקידום החקיקה המשפטית. אולם, 49 אחוז מקרב החברה החרדית סבורים כי המחאה נגד הרפורמה והסערה הציבורית שנלוותה לה פגעו בשילוב המגזר החרדי בחברה הישראלית, כך עולה מסקר מיוחד שערך המכון החרדי למחקרי מדיניות לקראת כנס שיזם בנושא "הרפורמה המשפטית בראי החברה החרדית".

מעל מחצית מהחרדים חוו עוינות במרחב הציבורי

מנתוני הסקר עולה כי 58% בציבור החרדי חושבים כי מאז הקמת הממשלה ותחילת המחאה נגד הרפורמה המשפטית הורע היחס כלפיהם במרחב הציבורי. כמו כן, 56% מהציבור החרדי שיש לו ממשק קבוע או אקראי עם האוכלוסייה הלא-חרדית טוענים כי חוו עוינות כלפיהם במרחב הציבורי באופן אישי. למרות כל זאת, לרוב מוחלט בחברה החרדית חשובה תחושת האחדות בחברה הישראלית (79%), וכן לרובם חשוב שהחברה החילונית תראה את הציבור החרדי בעין טובה (74%).

השפעת המחאה והרפורמה על החברה החרדית

השפעת המחאה והרפורמה על החברה החרדית צילום: המכון החרדי למחקר מודרני

בסקר, שנערך על ידי חברת הסקרים דיירקט פולס בקרב מדגם מייצג של החברה החרדית בישראל, נעשה ניסיון להבין את השפעות הרפורמה המשפטית ואירועי המחאה על הציבור החרדי. כמו כן, הסקר בדק האם מאז הקמת הממשלה ותחילת המחאות התגברה העוינות במרחב הציבורי כלפי החברה החרדית, מה הנושאים החשובים ביותר עבור הציבור החרדי שהממשלה תקדם והאם בחברה החרדית מרוצים מההליכה "האוטומטית" של נציגיהם בכנסת עם גוש הימין.

מהסקר עלה כי 42% מהחברה החרדית סבורים כי הרפורמה המשפטית והסערה הציבורית שנלוותה לה לא השפיעה לטובה או לרעה בסוגיית שילוב הציבור החרדי בחברה הישראלית וכי המצב נותר ללא שינוי. לעומתם, 49% חושבים כי הרפורמה והסערה הציבורית פגעו בשילוב, ו-9% דווקא טוענים שהאירועים תרמו לשילוב החרדים בחברה הישראלית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן