ניצחון לרומן זדורוב: ההחלטה של פרקליט המדינה

המדינה החליטה שלא להגיש ערעור על ההחלטה בדבר זיכויו של רומן זדורוב, שהשתחרר מהכלא לאחר 16 שנה: "זאת, נוכח הכלל המשפטי שלפיו ערכאת הערעור אינה נוהגת להתערב בממצאים עובדתיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/23 16:32 כג באייר התשפג

ניצחון לרומן זדורוב: ההחלטה של פרקליט המדינה
רומן זדורוב, צילום: David Cohen/Flash90

חודש וחצי חלפו מאז זיכויו של רומן זדורוב, שישב במשך 16 שנים בכלא באשמת רצח הנערה תאיר ראדה ז"ל. בתוך כך, הפרקליטות הודיעה היום (א'), כי המדינה החליטה שלא יוגש ערעור על הכרעת הדין של בית המשפט בעניינו.



לדברי הפרקליטות, ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה ויסודית של הכרעת הדין, ולאחר שורת דיונים שקיים פרקליט המדינה. בדיונים ההלו השתתפו המשנה לפרקליט המדינה, מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה ואנשיה, צוות התביעה שניהל את התיק, ופרקליטים בכירים נוספים.

מטעם הפרקליטות נמסר כי, "בתום הדיונים התגבשה המסקנה שלא ניתן לבסס היתכנות משפטית ממשית להגשת ערעור על הכרעת הדין". לדבריהם: "זאת, נוכח הכלל המשפטי שלפיו ערכאת הערעור אינה נוהגת להתערב בממצאים עובדתיים שנקבעו בערכאה נמוכה יותר, כמו גם בקביעות הנוגעות למהימנות העדים או בהחלטה להעדיף עדות מומחה מסוים על פני מומחה אחר".

אילנה ראדה: "יש לנו פרקליטות עבריינית"

נזכיר כי אילנה ראדה, אמה של תאיר ז"ל, ביקרה לאורך כל הדרך את עבודת הפרקליטות ולא אחת טענה כי התנהלותה פושעת. גם ביום זיכויו של זדורוב, תקפה ראדה בחריפות את הפרקליטות ואמרה: "יש לנו פרקליטות עבריינית והיא זאת שרצחה את הבת שלי". ראדה הוסיפה: "קיימות עוד ראיות - יש לנו חשד מי הרוצח, המלחמה רק החלה".