בכירים בקואליציה זועמים על השלטון המקומי: "זה בלוף"

בכירים בקואליציה זועמים על מרכז שלטון במקומי בעקבות ההכרזה על שביתה כללית כמחאה נגד חוק "קרן הארנונה": "זו שביתה של הרשויות העשירות במרכז הארץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/23 14:25 כג באייר התשפג

בכירים בקואליציה זועמים על השלטון המקומי: "זה בלוף"
שביתה, ארכיון, צילום: Hadas Parush/Flash90

מרכז השלטון המקומי הודיע היום (א') על השבתה כללית של כלל השירותים המוניציפליים בעקבות חוק "קרן הארנונה" שצפוי לעבור בוועדת הכספים כחלק מחוק ההסדרים. בתוך כך, בכירים בקואליציה זעמו על השלטון המקומי וטענו כי זו "שביתה של הרשויות העשירות במרכז הארץ".

"לקרוא לצעד של השלטון המקומי 'שביתה כללית' זה בלוף"

"לקרוא לצעד של השלטון המקומי 'שביתה כללית' זה בלוף", אמרו הבכירים, "זו שביתה של הרשויות העשירות במרכז הארץ. רוב הרשויות מרוויחות מחוק קרן הארנונה מיליונים נחוצים שיסייעו משמעותית לתושבים רבים ובעיקר לפריפריה, ויתנו מענה למשבר הדיור וזינוק המחירים".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הבכירים ציינו את הרשויות שלדבריהם ירוויחו מההצעה: אופקים, אור עקיבא, אשקלון, באר שבע, בת ים, דימונה, טירת הכרמל, לוד, מגדל העמק, מעלות, נהריה, נוף הגליל, נצרת, נתיבות, נתניה, עכו, עפולה, צפת, קרית אתא, קרית ביאליק, קרית גת, קרית ים, קרית מוצקין, קרית מלאכי, קרית שמונה, רחובות, רמלה, שדרות, גן יבנה, דלית אל כרמל, חורפיש, חצור הגלילית, ירכא, מרר, מ.א אשכול, מ.א גולן, מ.א גלבוע, מ.א חוף אשקלון, מ.א לכיש, מ.א מעלה יוסף, מ.א שפיר.

סמוטריץ

סמוטריץ' צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב על האיומים בשביתה כמאבק נגד הממשלה: "חבל חיים ביבס שאין לך אומץ לגלות מנהיגות ולהודות שביום חמישי בלילה הגענו איתך להסכמות על החוק ועל הנוסחאות שלו. אתה יודע את האמת שזה חוק חשוב וטוב שיאזן בין ארנונה עסקית לארנונה למגורים, יהפוך בניה למגורים למאוזנת כלכלית, יתמרץ בניה למגורים וממילא יגדיל את ההיצע ויוריד את מחירי הדיור".

בעקבות חוק "קרן הארנונה": השלטון המקומי הכריז על שביתה

כאמור,  השלטון המקומי הודיע על השבתה כללית של כלל השירותים המוניציפליים החל ממחר, אלא אם יוסר חוק "קרן הארנונה" מחוק ההסדרים. "אנחנו מתנגדים לקרן הארנונה, והתנגדנו לכל אורך כל הדרך. יש כאן ניסיון לפגוע בחינוך, ברווחה, בתרבות וביכולת שלנו לספק שירותים מוניציפליים לתושבים שלנו ולהביא לקריסה של הרשויות המקומיות. לא מתפקידנו לדאוג למקורות תקציביים לפתרון משברים לאומיים", נכתב בהודעה של השלטון המקומי.