בעקבות חוק "קרן הארנונה": השלטון המקומי הכריז על שביתה

השלטון המקומי הודיע על השבתה כללית של כלל השירותים המוניציפליים החל ממחר, אלא אם יוסר חוק "קרן הארנונה" מחוק ההסדרים: "לא מתפקידנו לדאוג למקורות תקציביים לפתרון משברים לאומיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/23 13:51 כג באייר התשפג

בעקבות חוק "קרן הארנונה": השלטון המקומי הכריז על שביתה
סמוטריץ' , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

וועדת הכספים, בראשות חבר הכנסת משה גפני, התכנסה היום (א') כדי לדון על חוק "קרן הארנונה", שצפויה לעבור כחלק מחוק ההסדרים, חרף התנגדותם של ראשי הרשויות החזקות שהביעו את זעמם. על פי החוק, חלק מכספי הארנונה העסקית של הרשויות החזקות יועברו לעיריות חלשות. בתוך כך, מרכז השלטון המקומי הודיע על השבתה כללית של כלל השירותים המוניציפליים החל ממחר, אלא אם יוסר חוק "קרן הארנונה" מחוק ההסדרים.

בהודעה שפרסמו נכתב כי "אנחנו מתנגדים לקרן הארנונה, והתנגדנו לכל אורך כל הדרך. יש כאן ניסיון לפגוע בחינוך, ברווחה, בתרבות וביכולת שלנו לספק שירותים מוניציפליים לתושבים שלנו ולהביא לקריסה של הרשויות המקומיות. לא מתפקידנו לדאוג למקורות תקציביים לפתרון משברים לאומיים".

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"אנחנו תחת ג'יהאד שמנחית עלינו גזרות ואין לנו כיפת ברזל"

בפתח הוועדה, ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, זעם ואמר כי צריך לעצור את המהלך. "ראש עיר שלא יעצור, הוא פושע. ברגע שאתה מאפשר להם לקחת עשרות מיליונים מדי שנה, איך אתה רוצה שאממן את תיכון לוסטיג (תיכון חרדי לבנות בעיר), איך אתה רוצה שאני אשיב לחברי מועצת העיר, למה אנחנו צריכים להמשיך ולממן את התיכון הזה? וישיבת ההסדר, אתה יודע כמה התנגדות יש לזה? קרקע של 100 מיליון שקל, יגידו לי למה אין מתנ"ס לתושבים ברמת עמידר אבל מבנה אדיר לישיבה יש".

כרמל שאמה הכהן

כרמל שאמה הכהן צילום: Moshe Shai/FLASH90

עוד הוסיף ואמר כי "אתם הורסים את הערים, איבדתם כל כיוון. מישהו צריך לעצור אתכם. אנחנו תחת ג'יהאד שמנחית עלינו גזרות ואין לנו כיפת ברזל. זה שהשלטון לא שובת עד היום זה בושה, אני הודעתי שאנחנו פורשים מהשלטון המקומי".

הדיון הסוער בוועדת הכספים (ערוץ הכנסת):