מבצע מגן וחץ

חזרה לשגרה: הסרת ההגבלות בעוטף עזה תתבצע באופן הדרגתי

בשעה 06:00 בבוקר הוסרו ההגבלות ביישובים המשתייכים לאזורי ההנחיות מערב הנגב, מרכז הנגב, מערב לכיש ולכיש. בשעה 12:00 יוסרו ההגבלות ביישובים המשתייכים לאזור ההנחיות עוטף עזה | מעברי ארז וכרם שלום יפתחו הבוקר וכך גם המרחב הימי של עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/23 07:18 כג באייר התשפג

חזרה לשגרה: הסרת ההגבלות בעוטף עזה תתבצע באופן הדרגתי
צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

מבצע "מגן וחץ" הגיע לסיומו: לאחר חמישה ימי לחימה הפסקת האש בין ישראל לג'יהאד האסלאמי בתיווך מצרי נכנסה לתוקף אמש (שבת) בשעה 22:00 והביאה לסיומו של המבצע. בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על הסרת ההגבלות באופן הדרגתי. הנחיות אלו עלולות להשתנות בכפוף ובהתאם להערכת מצב.

כצעד ראשון, בשעה 06:00 בבוקר הוסרו ההגבלות ביישובים המשתייכים לאזורי ההנחיות מערב הנגב, מרכז הנגב, מערב לכיש ולכיש. בשעה 12:00 יוסרו ההגבלות ביישובים המשתייכים לאזור ההנחיות עוטף עזה. כמו כן, מתאם פעולות הממשלה בשטחי יהודה ושומרון, אלוף רסאן עליאן, הודיע על פתיחה של מעברי ארז בשעה 08:00 וכרם שלום ב-11:00. בנוסף, המרחב הימי צפוי להיפתח גם הוא בשעות הבוקר.

צילום: דובר צה"ל

ראש המל"ל לנשיא מצרים: "שקט יענה בשקט" 

ראש המל"ל, צחי הנגבי, בהנחיית ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודה לנשיא מצרים עבד אל־פתאח א־סיסי, והביע את הערכת מדינת ישראל למאמציה הנמרצים של מצרים להביא להפסקת אש. 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש המל"ל הבהיר למצרים כי ההיענות של ישראל ליוזמה המצרית משמעותה: "שקט ייענה בשקט". עוד הבהיר כי אם ישראל תותקף או תאוים, "היא תוסיף לעשות כל מה שהיא צריכה לעשות על מנת להגן על עצמה".

מצרים: "הפסקת האש כוללת התחייבות להפסיק את תקיפות האזרחים והריסת הבתים"

בהודעה שפרסמו המתווכים המצרים נכתב כי שני הצדדים התחייבו להפסיק "תקיפות אזרחים והריסת בתים".  "בהתאם להסכמה בין הצדדים, מצרים מכריזה על הפסקת אש בין הצד הפלשתיני והצד הישראלי החל מ-22:00 שכוללת התחייבות להפסיק את תקיפות האזרחים והריסת הבתים, וגם הפגיעה באנשים באופן מידי החל מתחילת הפסקת האש. מצרים מבקשת משני הצדדים לפעול לפי ההסכם הזה ולעמוד איתה בקשר בכל המתחדש".