מבצע מגן וחץ

ראש המל"ל לנשיא מצרים: "שקט יענה בשקט"

ראש המל"ל, צחי הנגבי, הודה לנשיא מצרים על מאמציו להשגת הפסקת האש בין שני הצדדים והבהיר כי אם ישראל תתוקף היא תגיב בעוצמה: "תעשה כל מה שהיא צריכה לעשות על מנת להגן על עצמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/23 23:26 כב באייר התשפג

ראש המל"ל לנשיא מצרים: "שקט יענה בשקט"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מבצע "מגן וחץ" הגיע לסיומו: הפסקת אש בין ישראל לג'יהאד האסלאמי בתיווך מצרי נכנסה לתוקף בשעה 22:00 והביאה לסיומו של המבצע שהחל ביום שלישי האחרון.בתוך כך, ראש המל"ל, צחי הנגבי, בהנחיית ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודה לנשיא מצרים עבד אל־פתאח א־סיסי, והביע את הערכת מדינת ישראל למאמציה הנמרצים של מצרים להביא להפסקת אש. 

ראש המל"ל הבהיר למצרים כי ההיענות של ישראל ליוזמה המצרית משמעותה: "שקט ייענה בשקט". עוד הבהיר כי אם ישראל תותקף או תאויים, "היא תוסיף לעשות כל מה שהיא צריכה לעשות על מנת להגן על עצמה".

צילום: Atia Mohammed/Flash90

מצרים: הפסקת האש כוללת התחייבות להפסיק את תקיפות האזרחים והריסת הבתים

בהודעה שפרסמו המתווכים המצרים נכתב כי שני הצצדים התחייבו להפסיק "תקיפות אזרחים והריסת בתים".  "בהתאם להסכמה בין הצדדים, מצרים מכריזה על הפסקת אש בין הצד הפלשתיני והצד הישראלי החל מ-22:00 שכוללת התחייבות להפסיק את תקיפות האזרחים והריסת הבתים, וגם הפגיעה באנשים באופן מידי החל מתחילת הפסקת האש. מצרים מבקשת משני הצדדים לפעול לפי ההסכם הזה ולעמוד איתה בקשר בכל המתחדש".

הערכת מצב, היום

הערכת מצב, היום צילום: אבי אוחיון /לע"מ

דקות לפני הפסקת האש: מטחים לעבר יישובי גוש דן והדרום, צה"ל תקף ברצועה

דקות לפני עשר בערב, אזעקות נשמעו בראשון לציון, בחולון, בשדרות ויישובי עוטף עזה. בתגובה לירי הרקטות מרצועת עזה, כלי טיס של צה"ל תקף שלושה משגרי רקטות מוטמנים ומוצב צבאי ששימש לאימונים של ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. 

התקיפה בעזה

התקיפה בעזה צילום: Rahim Khatib/Flash90

בתוך כך, במהלך השבת נורו מטחים כבדים לעבר יישובי הדרום והשפלה ובתגובה צה"ל תקף ברצועה מטרות טרור של הג'יהאד האסלאמי. סך הכל מאז תחילת המבצע נורו יותר מ-1,234 רקטות ופצצות מרגמה, מתוכם 976 חצו לשטח הארץ ו-221 שיגורים כשלו וכ-373 יירוטים. כ-1 מתוך 5 שיגורים נפלו בשטח הרצועה.