מבצע מגן וחץ

הדרישה של מיכל וולדיגר: "רק אז תהיה הפסקת אש"

חברת הכנסת מיכל וולדיגר הגיבה להפסקת האש בין ישראל לג'יהאד האסלאמי ואמרה כי היא תושג באמת רק אם האזרחים וגופותיהם של החיילים המוחזקים בידי חמאס יוחזרו: "עלינו להביא אותו למצב בו הוא נכנע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/23 22:42 כב באייר התשפג

הדרישה של מיכל וולדיגר: "רק אז תהיה הפסקת אש"
סגנית השר וודיגר, מבררת את הנושא, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

בתום חמישה ימי לחימה, מבצע "מגן וחץ" הגיע הערב (מוצאי שבת) לסיומו. בעזרת תיווך מצרי, הושגה הסכמה על הפסקת אש בין ישראל לארגון הטרור הג'יהאד האסאלמי והיא נכנסה לתוקף בשעה 22:00. בתוך כך, סגנית שר האוצר וחברת הכנסת מהציונות הדתית, מיכל וולדיגר, הגיבה להפסקת אש ואמרה כי היא תושג באמת רק אם האזרחים וגופותיהם של החיילים המוחזקים בידי חמאס בעזה יוחזרו.

"‏חמאס הריבון בעזה וככזה עלינו להביא אותו למצב בו הוא נכנע וכחלק מהדרישות, מחזיר את האזרחים המוחזקים שם ואת הדר ואורון. רק אז, זו תהיה 'הפסקת אש' שאפשר לחיות איתה", כתבה וולדיגר בעמוד הטוויטר שלה.

השרה סטרוק: "כל מקום שאנחנו נסוגים ממנו הופך להיות בסיס טרור נגדנו"

כזכור, שרת ההתיישבות אורית סטרוק התראיינה ביום חמישי האחרון לכאן רשת ב', ודיברה על הקשר בין המתיחות הביטחונית בדרום לבין פינוי גוש קטיף. במהלך הריאיון טענה כי בעתיד לישראל ככל הנראה לא תהיה ברירה - אלא לחזור לעזה: "יש היום קונצנזוס רחב מאוד שאסור להמשיך לסגת מאוד מקומות, משום שכל מקום שאנחנו נסוגים ממנו הופך להיות בסיס טרור נגדנו", אמרה השרה.

"אני לא חושבת שעם ישראל נמצא שם כרגע מבחינה תודעתית, ולכן זה לא יקרה לא היום ולא מחר בבוקר", הבהירה סטרוק לגבי חזרה לעזה, אבל יחד עם זאת טענה: "בהסתכלות ארוכת טווח - אני מניחה שלא תהיה ברירה אלא לעשות את זה".