נתניהו וסמוטריץ' על דירוג האשראי של S&P: "הבעת אמון במדיניות שלנו"

ראש הממשלה ושר האוצר התייחסו לדירוג של חברת S&P שהשאירה את דירוג האשראי של ישראל על AA- ואת התחזית כ-"יציבה": "בקרוב נעביר את תקציב המדינה בכנסת כדי להבטיח את המשך המאמצים שלנו לחיזוק הכלכלה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 13/05/23 21:22 כב באייר התשפג

נתניהו וסמוטריץ' על דירוג האשראי של S&P: "הבעת אמון במדיניות שלנו"
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳, התייחסו הערב (מוצאי שבת) לדירוג האשראי החיובי (AA-) של סוכנות הדירוג 'S&P'. "הותרת הדירוג החיובי של ישראל, בתקופה כלכלית עולמית מאתגרת, היא הבעת אמון במדיניות הכלכלית הנכונה שאנו מובילים", אמרו נתניהו וסמוטריץ'.

כמו כן, ראש הממשלה ושר האוצר ציינו כי תקציב המדינה יעבור בקרוב בכנסת. "בקרוב נעביר את תקציב המדינה בכנסת כדי להבטיח את המשך המאמצים שלנו לחיזוק הכלכלה ולמאבק ביוקר המחייה לטובת כל אזרחי ישראל".

סמוטריץ' ונתניהו בתגובה להודעת מודי'ס: "סיכונים שנלקחים בחשבון"

נזכיר כי בחודש הקודם, סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס הודיעה על כוונתה להוריד את אופק דירוג האשראי של ישראל מחיובי ליציב. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיבו להכרזה, ובהודעה שיצאה מטעמם נמסר כי "כלכלת ישראל יציבה ואיתנה ובעזרת השם תישאר כזאת". 

צילום: shutterstock

עוד הוסיפו ואמרו כי סוכנות הדירוג מזהה את חוזקה של הכלכלה הישראלית. "האנליסטים של סוכנות הדירוג מודי'ס מזהים נכון את חוזקתה של הכלכלה הישראלית בכל המדדים ואת המנהיגות הכלכלית הנכונה והאחראית שאנו מובילים בניהול נבון של ההוצאה הציבורית ובקידום רפורמות מעודדות צמיחה". 

בסיום דבריהם אמרו כי "הרכב ההוצאה הציבורית והפחתת החוב הלאומי תומכים וימשיכו לתמוך בצמיחת המשק ובהגדלת הצמיחה והפריון, וכך גם הפחתת הרגולציה, השקעה בשילוב אוכלוסיות בשוק התעסוקה ויצירת סביבת שוק חופשי תחרותי ויעיל יותר".