מבצע מגן וחץ

תדרי "הגל השקט" ברדיו יפעלו בשבת | פיקוד העורף האריך את הנחיות החירום

פיקוד העורף הודיע על הארכת ההנחיות לשעת-חירום עד לשבת בשעה 20:00, והודיע כי יפעלו "גלים שקטים" בתחנות הרדיו שיאפשרו לשומרי שבת להתעדכן בהתראות ביטחוניות מצילות חיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/23 15:10 כא באייר התשפג

תדרי "הגל השקט" ברדיו יפעלו בשבת | פיקוד העורף האריך את הנחיות החירום
חיילים במקום פגיעת רקטה, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

המתיחות הביטחונית בארץ עדיין נמשכת, תושבי הדרום נמצאים תחת מטחי רקטות, שהגיעו גם לאזור ירושלים. בשל כך, הממשלה החליטה לעצור את המגעים לשביתת נשק ובמקביל להמשיך בתקיפות ובסיכולים בעזה. לפיכך פיקוד העורף הודיע על הארכת ההנחיות לשגרת-חרום עקב המצב הביטחוני המתוח, עד ליום שבת, 13 במאי 2023, בשעה 20:00. מלבד זאת, עבור שומרי השבת פיקוד העורף עשה סדר בכל הנוגע ל "גלים השקטים", שיאפשרו קבלת התראות מיידיות מבלי לחלל שבת.

הנחיות פיקוד העורף

הנחיות פיקוד העורף צילום: פיקוד העורף

כך תקבלו התראות על אזעקה בשבת

במהלך מערכה הכוללת ירי רקטות וטילים לעבר העורף, תחנות הרדיו החרדיות קול חי וקול ברמה ישדרו התרעות בזמן אמת. במהלך השבת יפעלו תחנות אלה במתכונת "גל שקט":

  • רדיו קול חי (92.8/93fm)
  • רדיו קול ברמה (104.3/92.1/105.7fm)
  • רדיו כאן מורשת (90.5/90.8/100.7fm)

חשוב לציין כי ניתן לקבל התרעות באמצעות תצוגה על המסך בפורטל החירום הלאומי של פיקוד העורף וכך לקבל "גל שקט" במהלך השבת. על מנת שההתרעה הביתית תופעל, על פורטל החירום הלאומי להיות פתוח במחשב.

בנוסף, לבעלי טלפון חכם, ניתן להוריד את יישומון פיקוד העורף ולהפעיל בה שירותי מיקום והרשאת התרעה. ניתן להשאיר את הטלפון הנייד דלוק בשבת כגל שקט על מנת לקבל התרעה ממוקדת למקום מגוריכם.

תדרי הגל השקט

תדרי הגל השקט צילום: פיקוד העורף