פיגוע הירי בבית הכנסת בג'רבה: אביאל חדאד יקבר היום בישראל

הלווייתו של אביאל חדאד, שנרצח בפיגוע הירי בבית הכנסת בג'רבה, מועברת לישראל כדי להביאו לקבורה בארץ. הלווייתו תצא לפני שבת מנתיבות | ארונו של בנימין חדאד הועבר לצרפת

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/23 08:23 כא באייר התשפג

פיגוע הירי בבית הכנסת בג'רבה: אביאל חדאד יקבר היום בישראל
בית הכנסת בג'רבה, צילום: Citizen59 WIKIPEDIA CC BY-SA 3.0

ארונותיהם של אביאל ובנימין חדאד הי"ד, שנרצחו בפיגוע הירי באי ג'רבה בתוניס בערב ל"ג בעומר, הועברו אתמול לצרפת. היום צפוי ארונו של אביאל ז"ל לנחות בארץ לקבורה בישראל. הלוויה תתקיים, טרם כניסת השבת, בנתיבות. משרד החוץ עומד בקשר עם משפחתו של אביאל בישראל ומסייע לה בשעתה הקשה.

שר החוץ אלי כהן אמר כי, "הלב דואב על לכתם בטרם עת של אביאל ובנימין חדד ז"ל שנרצחו בתקרית הירי הקטלנית בתוניס. אני יודע שאין ניחומים והכאב גדול. אביאל חוזר הביתה ואין מילים לנחם המשפחה. מי ייתן ולא נדע צער עוד". עוד אמר סיפר השר כי שוחח עם הרב חיים ביטן, רבה הראשי של תוניס: "הבטחתי לו כי משרד החוץ ואני נמשיך לעמוד לצד הקהילה ונספק כל סיוע שיידרש מאיתנו ונעמוד לצד המשפחה והקהילה".

https://twitter.com/i/status/1656020066721202184

משרד החוץ, בשיתוף עם הקהילה היהודית בתוניס, פעלו ביממות האחרונות על מנת לקדם את העברתו לישראל את ארונו של אביאל חדאד ז"ל שנרצח בתקרית הירי באי ג'רבה בתוניס לפני יומיים יחד עם בן דודו בנימין חדאד ז"ל.

"נשמעו יריות מחוץ למתחם בית הכנסת"

כזכור, בערב ל"ג בעומר החלו להגיע דיווחים מהאי ג'רבה בתוניס, על אירוע ירי חריג מחוץ לבית הכנסת העתיק אלגירבה, כאשר במקום מאות יהודים בהם ישראלים שחוגגים במקום את ל"ג בעומר. בשיחה של תושב ג'רבה עם חדשות כיפה, תיאר לנו את הנעשה במקום, "נשמעו יריות מחוץ למתחם בית הכנסת בעיר וכי על פי הדיווחים שהם מקבלים, שלושה שוטרים נפגעו מהירי, התושבים היהודים והחוגגים מסתגרים בתוך המתחם, והמשטרה מטפלת באירוע". כתוצאה מפיגוע הירי שני מבקרים יהודים נרצחו, ועשרה בני אדם נוספים נפצעו בדרגות חומרה שונות.