לראשונה: צה"ל מתנצל על מותה של העיתונאית הפלשתינית

במהלך ריאיון לרשת החדשות CNN דובר צה"ל הביע התנצלות ראשונה על מותה של עיתונאית "אל ג'זירה" שירין אבו עאקלה, שנהרגה במהלך חילופי אש בפעילות צה"ל בג'נין לפני כשנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/23 08:04 כא באייר התשפג

לראשונה: צה"ל מתנצל על מותה של העיתונאית הפלשתינית
שירין אבו עאקלה, צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של שירין אבו עאקלה, לפי סעיף 27א

לראשונה, גורם מטעם צה"ל הביע התנצלות על מותה של שירין אבו עאקלההלילה (ו') במהלך ריאיון לערוץ החדשות האמריקאי, CNN,  דובר צה"ל דניאל הגרי התנצל בשם צה"ל על מותה של העיתונאית, שנורתה בעת פעילות צה"ל בג'נין, במהלך חילופי אש בין פלשתינים ללוחמי דובדבן.

"אני חושב שזו הזדמנות עבורי לומר כאן שאנחנו מאוד מצטערים על מותה של שירין אבו עאקלה. היא הייתה עיתונאית מאוד מבוססת", אמר הגרי במהלך הריאיון. לדבריו: "בישראל אנו מעריכים את הדמוקרטיה שלנו, ובדמוקרטיה אנו רואים ערך גבוה בעיתונאות ובעיתונות חופשית. אנחנו רוצים שעיתונאים ירגישו בטוחים, במיוחד בזמן מלחמה, גם אם הם מבקרים אותנו".

מחאה בעקבות מות העיתונאית

מחאה בעקבות מות העיתונאית צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

על פי הערכות: נפגעה בשוגג מירי צה"ל

כזכור, לפני כחצי שנה פורסמו התחקירים סביב הפרשה, מהם עלה כי לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי על ידי מי נורתה  עיתונאית "אל ג'זירה", שירין אבו עאקלה, אולם בצה"ל הסבירו כי בסבירות גבוהה יותר היא כי נפגעה בשוגג מירי צה"ל. יחד עם זאת, לאחר בדיקה של כל הממצאים והנסיבות בפרקליטות הצבאית, הפצ"רית הגיעה למסקנה כי אין חשד לעבירה פלילית כיוון שמדובר באירוע בשדה קרב ולכן החליטה שלא לפתוח בחקירה פלילית בנושא.

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il