אל ג'זירה הגישה תביעה נגד ישראל בעקבות מותה של שירין אבו עאקלה

חברת החדשות הקטארית הגישה תביעה לבית הדין הבין לאומי בהאג נגד ישראל, לאחר שהצוות המשפטי ערך חקירה בסוגיית מותה של העיתונאית בג'נין

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/22 11:01 יב בכסלו התשפג

אל ג'זירה הגישה תביעה נגד ישראל בעקבות מותה של שירין אבו עאקלה
שירין אבו עאקלה, צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של שירין אבו עאקלה, לפי סעיף 27א

לפני כשלושה חודשים פורסם כי מסדרת תחקירים עולה שלא ניתן לקבוע באופן חד משמעי על ידי מי נורתה  עיתונאית "אל ג'זירה", שירין אבו עאקלה, אולם בצה"ל הסבירו כי בסבירות גבוהה יותר היא כי נפגעה בשוגג מירי צה"ל. היום (ג') הודיעה חברת החדשות הקטארית כי היא תגיש תביעה לבית הדין הבין לאומי בהאג, לאחר שהצוות המשפטי ערך חקירה בסוגיית מותה של העיתונאית בג'נין.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כאמור, האירוע התרחש ב-11 במאי בג'נין, חטיבת מנשה, כאשר באותו בוקר נערך מעצר מחבלים במחנה הפליטים שבעיירה. לוחמי דובדבן עצרו את הפעיל הראשון, אולם ביעד השני בחיפוש הרגלי הפעיל לא נמצא. שהלוחמים פרקו חזרה לכיוון הרכבים שהם סופגים אש כבדה, התקבל הדיווח על הפגיעה בעיתונאית.

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר בתגובה: "אף אחד לא יחקור את חיילי צה"ל ואף אחד לא יטיף לנו על מוסר לחימה, בטח לא רשת אל ג'זירה".

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il