"נדהמתי מתשובתך": אבי מעוז מגיב למשה ארבל

יו''ר מפלגת נעם פנה לשר הפנים וביקש לדעת האם מבחינתו שיבוש לשון הקודש הוא בסך הכל עיצוב גרפי, והאם הוא מתכוון להשיב את אבא ואימא לטפסים הרשמיים: ""מקווה כי אך שגגה נפלה תחת ידך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/23 17:45 כ באייר התשפג

"נדהמתי מתשובתך": אבי מעוז מגיב למשה ארבל
חבר הכנסת אבי מעוז | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חבר הכנסת אבי מעוז, פנה לפני מספר שבועות לשר הפנים משה ארבל, וביקש לדעת מי אישר שימוש בעברית לא תקינה ביום עיון של משרד הפנים. השר ארבל השיב כי הוא אינו מתכוון להתעסק בנושא. בשעות אחר הצהריים הגיעה התגובה של מעוז לדברים. 

"בסך הכל עיצוב גרפי?"

"נדהמתי מתשובתך לשאילתא שלי בעניין שיבוש לשון הקודש", פתח וכתב מעוז, "ולפיה אתה לא מתכוון להתעסק ב'עיצובים גרפיים של שלטים' לנוכח משימותיך הדחופות. האם שיבוש לשון הקודש שבה ניתנה תורה ובה נבראו שמים וארץ זהו בסך הכל 'עיצוב גרפי'?".

מעזו המשיך וכתב כי נראה שארבל מודע כלל למשמעות שיבוש אותיות הא'-ב' שנעשה בשלט שסמל משרד הפנים מתנוסס עליו. "השיבוש הנ"ל בא לעולם מתוך תפיסה פרוגרסיבית רדיקלית", הסביר יו"ר מפלגת נעם, "ולפיה לשון הקודש הינה שפה שמדכאת נשים במהותה ולכן יש להנדס מחדש את תודעת הציבור על ידי הרס השפה".

השר משה ארבל |

השר משה ארבל | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מקווה כי אך שגגה נפלה תחת ידך"

לסיום כתב מעוז: "האם בכוונתך למלא את הנחיית מזכיר הממשלה להשיב את 'אבא' ו'אמא' לטפסים הרשמיים במקום 'הורה1'' ו'הורה2', כתיקון לשינוי שנעשה באופן זדוני ומכוון על ידי שרים מהשמאל הפרוגרסיבי בממשלות קודמות או שגם לגבי מקרה זה תטען שאינך מתכוון להתעסק ב'עיצובים גרפיים' בטפסים רשמיים לנוכח משימותיך הדחופות? מקווה כי אך שגגה נפלה תחת ידך, שתתוקן על ידך במהרה".