"פיצח את השיטה" זכה 14 פעמים בלוטו וברח מישראל: הסיבה שהמתמטיקאי הגאון חוזר

סטפן מנדל, ניצול שואה שפיצח שיטה לזכות בלוטו, זכה בעבר 14 פעמים בפרס הגדול בשלוש מדינות שונות. מנדל ברח מישראל לאחר שהורשע בעבירות מרמה. אחרי שנים בהם שהה באי מרוחק, החליט לחזור ולדרוש משפט חוזר

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 11/05/23 14:36 כ באייר התשפג

זכה 14 פעמים בלוטו וברח מישראל: הסיבה שהמתמטיקאי הגאון חוזר
לוטו, מנדל זכה 14 פעמים , צילום: Abir Sultan/Flash90.

דורש משפט חוזר: לפני 20 שנה ברח המתמטיקאי סטפן מנדל מישראל לאחר שהואשם בעבירות מרמה. עוד קודם לכן, נודע מנדל כגאון ש"פיצח" את השיטה של הלוטו וזה 14 פעמים בפרס הראשון בשלוש מדינות שונות. לאחר שהוגש נגדו כתב אישום, ברח מנדל לוונואטו, אי קטן סמוך לאוסטרליה כשהוא טוען לחפותו. עתה, חזר מנדל לישראל, בגיל 83 ומבקש משפט חוזר.  

כבר לפני מספר שנים הגישו עורכי דינו של מנדל בקשה למשפט חוזר לבית המשפט העליון. שופט בית המשפט העליון דאז, חנן מלצר, קבע כי לא ניתן לאשר למנדל משפט חוזר בעודו נמלט מן הדין, אך קבע כי במידה וישוב לישראל, יוכל להגיש בקשה חדשה מבלי שייעצר עם שובו. עתה בכוונתו להגיש בקשה זו מחדש.

סטפן מנדל, זר לישראל

סטפן מנדל, זר לישראל צילום: זמן אמת, כאן 11

עורך דינו, אייל אייזנברג אמר היום ל"ישראל היום" כי "אי אפשר להגיד על מי שזכה 14 פעמים בלוטו שהוא משחק עם המזל. יש לו ראיות מטלטלות כיצד ברשות לניירות ערך תפרו לו תיק פלילי". האישומים הפליליים נגדו, לא קשורים לזכיותיו הרבות בלוטו, אך בעקבות הזכיות חוקקו מספר חוקים במדינות שונות בעולם, על מנת לחסום את מנדל.

רכישה של אלפי ולפעמים גם מיליוני כרטיסי לוטו

מנדל עלה על שיטת הלוטו, עוד כשחי ברומניה כאדם צעיר, מנדל, מתמטיקאי בהכשרתו, פיצח את השיטה לאחר שיזם קבוצות רכישה של אלפי ולפעמים גם מיליוני כרטיסי לוטו שכיסו את כל הקומבינציות האפשריות לזכיה. בהמשך פיתח את השיטה ועשה דברים דומים גם באוסטרליה וארצות הברית