ראיון "מהלייב באינסטגרם למקלט": יום בחייה של תושבת שדרות קארין קליינברג

אושיית הרשת קארין קליינברג היא תושבת שדרות, וכמו כל תושבי הדרום סובלת מהאזעקות וירידה למקלטים. בשיחה עם חדשות כיפה היא סיפרה על התחושות הקשות והאכזבה מהממשלה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 10/05/23 17:29 יט באייר התשפג

"מהלייב באינסטגרם למקלט": יום בחייה של תושבת שדרות קארין קליינברג
קארין קליינברג, צילום: ללא

חוץ מהיותה פליטת ריאליטי ואושיית רשת מצליחה עם למעלה מ-70 אלף עוקבים, קארין קליינברג היא קודם כל תושבת שדרות. היא מתגוררת שם עם בעלה אריאל והילד איתי, אך מאז ומתמיד גדלה באזור הדרום. כמו כל תושבי הדרום כרגע, גם משפחת קליינברג חווה אזעקות וירידה למקלטים. שוחחנו עם אושיית הרשת על התחושות ועל ההתמודדות עם המצב.

"אתה מרגיש כמו ילד קטן שמחכה לעונש שלו, והעונש לא מגיע"

איך נראים החיים בשדרות כרגע?

"שאלה גדולה", קליינברג נאנחת, "כולם מושבתים לבתים, אין סיכוי לצאת החוצה. שלא לדבר על זה שאתמול הושבתנו לבתים ואתה מרגיש כמו ילד קטן שמחכה לעונש שלו, והעונש לא מגיע, שזה מרגיז ברמות. אתה אומר, 'יאללה, זרקו כבר, שחררו אותנו מהלחץ'", היא מתרגזת, "אומרים לך להתכונן ואתה מוצא את עצמך בבית מתוסכל. כשיש התראות אתה יודע איך להתנהל, אבל כשלא קורה כלום זה מצב פשוט מתסכל".

ברקע המתיחות, קליינברג התחילה לייב בחשבון האינסטגרם שלה יחד עם בעלה אריאל, בו תיארו את המצב וענו על שאלות סקרניות שהגיעו מהעוקבים. באמצע הלייב, החלה אזעקת "צבע אדום", וקליינברג מיהרה לרוץ למקלט.

מה התחושות באותם רגעים?

"בתחילת הלייב אמרתי לעוקבות, 'אולי תזכו לשמוע צבע אדום בלייב', וזה באמת מה שקרה. זה מבהיל של החיים, פתאום שמענו בום והצבע האדום מגיע רק אחרי זה. לא יודעים, אולי זה בום של צה"ל, אבל ככה או ככה זה מפחיד באותה מידה".

באמצע הלייב, אזעקת צבע אדום

באמצע הלייב, אזעקת צבע אדום צילום: צילום מסך אינסטגרם

"זה לא משנה למי אתה מצביע, כולם מאכזבים אותך"

יש לך ילד קטן, כמעט בן שנה. זה מגביר את הלחץ והחרדה סביב המצב?

"חד משמעית כן", היא לא מתלבטת, "זה שאנחנו נשארים בבית גורם לחרדה קצת להירגע. אבל כן, עכשיו צריך לדאוג לעוד מישהו. אני צריכה לרוץ איתו, לדאוג לו, להסיח את דעתו מהבומים. הפחד הרבה יותר גדול כשאתה הורה".

יש מסר שהיית רוצה להעביר לממשלה?

"זה לא משנה למי אתה מצביע, ימין, שמאל, כולם מאכזבים אותך", קליינברג קובעת, "האם אני מצביעה לממשלה כדי שתשמור ותגן עליי? ממש לא, לא סומכים על אף אחד. בגדול, לא באמת אכפת להם איך התושבים מרגישים. בסוף, אין אמונה באף אחד, רק בבורא עולם. 27 שנה אני חיה את המציאות הזאת, לא ראיתי אף פעם שיש פה מציאות שונה".

קארין קליינברג והבן

קארין קליינברג והבן צילום: אורטל קיות