מד"א בהנחייה חריגה לנהגים: "להימנע מהפעלת סירנות"

מנכ"ל מד"א, אלי בין, הנחה את נהגי האמבולנסים והניידות לטיפול נמרץ להימנע מהפעלת צליל הסירנות המזכיר אזעקה: "בימים אלה יש לגלות רגישות מירבית לחששות הציבור בישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/23 16:34 יט באייר התשפג

מד"א בהנחייה חריגה לנהגים: "להימנע מהפעלת סירנות"
אמבולנס של מד"א, ארכיון , צילום: shutterstock

לאחר שעות של שקט מתוח ולאחר שמאז תחילת המבצע לא נורו רקטות לעבר יישובי העוטף, בשעה 13:30 נשמעו אזעקות צבע אדום באזורים נרחבים בעוטף עזה ואף צפונה: תל אביב, ראשון לציון ואשדוד. בעת חירום כמו גם בזמן שגרה, סירנות האמבולנסים המשמשות את הצוותים הרפואיים על מנת להציל חיים - עלולות לגרום לפאניקה בקרב הציבור וזאת בשל הצליל שמזכיר את צליל האזעקות הנשמעות ברחבי הארץ.

על מנת למנוע חשש מיותר בקרב הציבור, הנחה הבוקר (ד׳) מנכ"ל מד"א אלי בין את הצוותים הפועלים באמבולנסים ובניידות לטיפול נמרץ של מד"א, להימנע מהפעלת סירנות העלולות להידמות לצליל האזעקה. בכך, יחלו צוותי מגן דוד אדום בניידות והאמבולנסים המאפשרים זאת – להשתמש באמצעים שונים העומדים לרשותם.

ירי רקטות לעבר ישראל. אילוסטרציה

ירי רקטות לעבר ישראל. אילוסטרציה צילום: Ail Ahmed/Flash90

אלי בין: "בימים אלה יש לגלות רגישות מירבית לחששות הציבור בישראל"

מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר כי  "בימים אלה יש לגלות רגישות מירבית לחששות הציבור בישראל. על מנת למנוע פאניקה מיותרת, הנחיתי הבוקר את צוותי מגן דוד אדום לעשות שימוש מושכל בסירנת האמבולנסים ולהשתמש באמצעים חלופיים העומדים לרשותם. כך הציבור יידע להבדיל באופן מוחלט בין אזעקה המחייבת הגעה למרחב מוגן, לבין סירנת אמבולנס. צוותי מד"א פרוסים בכוחות מתוגברים על מנת להעניק מעטפת רפואית מקצועית ויעילה למען תושבי ישראל. נמשיך לפעול בכל דרך על מנת לסייע לציבור לשמור ככל הניתן על שגרה".