מבצע מגן וחץ

מבצע "מגן וחץ" 350 רקטות שוגרו מעזה: ירי נרחב לעבר גוש דן והעוטף

350 רקטות נורו מעזה לעבר גוש דן, ראשון לציון באשדוד ויישובי העוטף | צה"ל תוקף ברצועה משגרי רקטות ומרגמות של הג'יהאד האסלאמי | גורם ביטחוני: חמאס לא נוטל חלק בירי בשלב זה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/23 13:27 יט באייר התשפג | עודכן בתאריך 10/05/23 16:30

350 רקטות שוגרו מעזה: ירי נרחב לעבר גוש דן והעוטף
ירי מרצועת עזה. ארכיון, צילום: פלאש 90. מנדי הכטמן

החל ירי לדרום: לאחר שעות של שקט מתוח ולאחר שמאז תחילת המבצע לא נורו רקטות לעבר יישובי העוטף. משעות הצהריים נורו 350 רקטות נורו מעזה לעבר גוש דן, ראשון לציון באשדוד ויישובי העוטף. אחת מהן פגעה בבניין בשדרות, אין נפגעים. גורם ביטחוני אומר לאחר המטח בכבד כי "חמאס לא נוטל חלק בירי בשלב זה".

צפו: צה"ל תוקף את אתרי שיגור הרקטות צילום: דובר צה"ל

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אזעקות וצבע אדום ברחבי הארץ:

15:55 - אזעקות בעוטף עזה

14:28 - אזעקות באשקלון ובפלמחים

14:19 -  אזעקות בתל אביב וגוש דן 

13:27 - אזעקות בעוטף עזה

מטוסי קרב תוקפים משגרי רקטות

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תוקפים בשעה זו משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים השייכים לארגון הטרור ג'יהאד אסלאמי פלשתיני ברחבי רצועת עזה, זאת בהמשך לזיהוי פעילויות של חוליות טרור סמוך לבורות שיגור ירי תלול מסלול.

כיפת ברזל

כיפת ברזל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשדרות רקטה פגעה בבית ריק נגרם נזק לבית ללא נפגעים. באשדוד אישה נפגעה קל לאחר שנחבלה בעת שהלכה למרחב המוגן. כמו כן, למרכז הרפואי ברזילי הובאו  עד כה חמישה נפגעים.
שלושה נפגעי חרדה (טופלו ושוחררו). ועוד שניים נפגעי גוף עם חבלות כתוצאה מריצה לממ"ד בזמן האזעקה.

המסרים של חמאס: "התגובה תהיה מאוחדת"

לאחר הפרת השקט וברקע ההסלמה בלחימה בדרום, יקיים ראש הממשלה נתניהו הערכת מצב ביטחונית נוספת, מאוחר יותר היום, בקריה בתל-אביב. בתוך כך, בחמאס ובג'יהאד האסלאמי איימו במהלך היום כי תגובה היא רק עניין של זמן.

צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

"הנהגת ההתנגדות הניחה על השולחן את כל האופציות, כשההערכה היא שישראל פתחה במערכה בעיתוי שרצתה" אמר מקור בחמאס לעיתון הלבנוני אל אח'באר, והוסיף כי "התגובה תהיה מאוחדת דרך חמל הפלגים המשותף של ההתנגדות והכיבוש יקבל שיעור גדול והתגובות לא יהיו מוגבלות לפלג מסוים או לחזית מסוימת אלא לכל החזיתות יהיו מועמדות להשתתף בתגובה".