הציבור זועם: עבריין המין השתתף בהילולה במירון

למרות מאבקם של ארגונים נגד עבריין המין אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" השתתף בהילולה במירון | מנכ"לית שדולת הנשים: "פגיעה קשה ברגשותיהן של נשים רבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/23 13:47 יח באייר התשפג

הציבור זועם: עבריין המין השתתף בהילולה במירון
ברלנד, צילום: David Cohen/Flash90

 מנהיג קהילת "שובו בנים", אליעזר ברלנד, שהורשע בעבר על עבירות מין ואף ריצה מאסר ממושך בכלא, השתתף הלילה (ג'), בהדלקה המרכזית של קהילתו במירון, דבר שעורר זעם בקרב ארגונים ועמותות שונות, שטרם ההדלקה פעלו רבות בכדי למנוע ממנו להשתתף בהילולה. אולם על אף הכל, מנהיג קהילת "שובו בנים" מצא דרך לעקוף זאת, והשתתף בהדלקה באופן מלא אך לא הדליק בפועל את האש.

מנכ"לית שדולת הנשים: "פגיעה קשה ברגשותיהן של נשים רבות"

הדס דניאלי ילין, מנכ"לית שדולת הנשים, תקפה בחומרה את הדלקת המדורה על יד ברלנד בהילולה במירון, ואמרה כי: "זה זלזול בחוק ובנהלים הממשלתיים ומעל הכל פגיעה קשה ברגשותיהן של נשים רבות שנפגעו קשות מעבריין המין ברלנד וראו אל מול עיניהן איך האיש שפגע בהן והורשע מקבל מקום של כבוד בטקס ההדלקה".

עוד אמרה: "חייבים להעביר מסר ברור נגד עברייני מין ונגד מי שמפר נהלים ממשלתיים ולאסור על קהילת שובו בנים להדליק בשנים הבאות" וקראה ליועצת המשפטית לממשלה לפתוח חקירה בנושא, ולמשרד ירושלים ומסורת לאסור את השתתפות הקהילה בשנים הבאות.

ל"ג בעומר

הדלקה בל"ג בעומר, ארכיון  צילום: יעקב נעמי, פלאש 90

גם מטעם התנועה לאיכות השלטון נרשמה תגובה זועמת: "לא ייתכן שעבריין מורשע ישים את השר האחראי ללעג ולקלס, יבוז לדין ולהחלטות החלות, וישים עצמו מעל החוק", עוד נאמר: "אם הדיווחים בתקשורת אכן נכונים, נראה כי ברלנד ביזה את אירוע ההדלקה ואת החוק, ועליו לתת את הדין על כך".