צפו ברלנד מתעמת עם אחת מקורבנותיו | הצצה

תוכנית התחקירים של רשת 13 מציגה פרק נוסף בסדרה על אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים, שמתעמת עם חסידה לשעבר במסגרת חקירת המשטרה, ולאור טענותיה הקשות על פגיעה מינית הוא טוען: "לא היה ולא נברא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/22 16:40 טו בסיון התשפב

ברלנד מתעמת עם אחת מקורבנותיו | הצצה
ברלנד בבית המשפט, ארכיון , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבוע שעבר שודר הפרק השני של סדרת תחקירי "המקור" ברשת 13 שערכו ישראל רוזנר, חיים ריבלין ואביגיל קוש. היוצרים הביאו למסך את המסמך המקיף ביותר שנעשה אי פעם על כת ברלנד: מעלייתה ועד נפילתה. בסדרה מתראיינים לראשונה האנשים שהיו הכי קרובים לברלנד מראשית דרכו: גיסו, היועץ הקרוב, חבר ההנהלה – אלה שהיו שם, ראו בו צדיק. 

בפרק השלישי שיעלה הערב (ג'), נראים החסידים שגילו כי הרב הנערץ עליהם נואף ותוקף נשים, והם מנסים לשמור את העניין בגבולות הקהילה. אלא ששרשרת אירועים מביאה את ברלנד לחדר החקירות (לאחר שנים של הימלטות מהארץ ומאימת הדין).

בחדר החקירות הוא פוגש לעימות את אחת מחסידותיו אותן תקף שם במשך דקות ארוכות היא מתארת מה עולל לה. לאחר שברלנד מורשע הוא חוזר להנהיג את קהילתו ומתחיל במסע עושק של חסידיו ואנשים שאינם מהקהילה שהאמינו שבזכות סגולותיו הם או בני משפחותיהם יירפאו. הוא מבטיח הבטחות לריפוי תמורת פדיון כסף של מאות אלפי שקלים. גם על פרשה זו הוא מורשע ויוצא בעונש קל. ואז צצה פרשת רצח מסתורית מהעבר שתגרור את הרב שוב לחדר החקירות. 

"המקור" | 21:15 אחרי החדשות | רשת 13