"לא לטבול במקווה" "קשה לי להאמין שהרבנית מלכה עצמה התכוונה ברצינות להציע משהו כזה"

הרב ד"ר יצחק בן דוד, התייחס לדבריה של הרבנית מלכה פיוטרקובסקי, שקראה למרד נשים עד למיגור האלימות נגדן, וטען כי כוונתה הייתה לעורר את המודעות לתופעת סרבנות הגט: "יש לפרש כניסיון להשמיע קול זעקה, ולא כקריאה קונקרטית לפעולה ממשית"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 08/05/23 21:59 יז באייר התשפג

"קשה לי להאמין שהרבנית מלכה עצמה התכוונה ברצינות להציע משהו כזה"
צילום: ללא

הרבנית מלכה פיוטרקובסקי אמרה ביום חמישי כי נשות ישראל צריכות לפתוח במרד עד למיגור האלימות נגדן ואף הציעה כי מעתה יפסיקו לטבול במקווה. בעקבות קריאתה, בשיחה עם חדשות כיפה, הרב ד"ר יצחק בן דוד, ראש בית המדרש "שערי ציון" ביד הרב נסים בירושלים התייחס לדבריה וטען כי כוונתה הייתה לעורר את המודעות לתופעת סרבנות הגט ולא כקריאה קונקרטית לפעולה ממשית.

"קשה לי להאמין שהרבנית מלכה עצמה התכוונה ברצינות להציע משהו כזה"

"את הדברים של אשת ההלכה מלכה פיוטרקובסקי", פתח הרב יצחק את דבריו, "יש לפרש כניסיון להשמיע קול זעקה, ולא כקריאה קונקרטית לפעולה ממשית. הרעיון של למשכן את חיי הזוגיות והמשפחה בישראל בשמו של מאבק ציבורי-פוליטי, חשוב ככל שיהיה, נראה לי כרעיון גרוע במיוחד. יש מספיק אתגרים שזוגות דתיים וזוגות בכלל נדרשים להתמודד איתם בחיי הנישואין שלהם, לא צריך להוסיף להם אתגר נוסף. קשה לי להאמין שהרבנית מלכה עצמה התכוונה ברצינות להציע משהו כזה".  

הרבנית מלכה פיוטרקובסקי

הרבנית מלכה פיוטרקובסקי צילום: Oren Nahshon / FLASH90

"הדבר החשוב ביותר הוא להקפיד לחתום על הסכמי קדם נישואין"

הרב בן דוד הדגיש כי יש לפעול כדי למגר את תופעת הסרבנות הגט. "אבל את הזעקה צריך לשמוע. והיא בהחלט צריכה לתת רוח גבית למאמצים ההולכים וגוברים בשנים האחרונות בקרב דייני ישראל, להתמודד בצורה יעילה ונחרצת עם תופעת הסרבנות. עבור האדם הפשוט, הדבר החשוב ביותר הוא להקפיד לחתום על הסכמי קדם נישואין, שהם הפתרון היעיל והנכון ביותר מבחינה הלכתית להתמודדות יעילה עם השבר החברתי וההלכתי שכרוך בתופעה של סרבנות הגט".