"לא לטבול במקווה" "אני רוצה לתמוך בכל נשות ישראל לשמור על טהרת המשפחה"

הרבנית שירה מרילי מירוויס, התייחסה לדבריה של הרבנית מלכה פיוטרקובסקי, שקראה למרד נשים עד למיגור האלימות נגדן, וטוענת כי כוונתה הייתה לקרוא לערבות הדדית בנושא: "לא רק רבנים ורבניות צריכים להשמיע קול, אלא גם כל החברה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 07/05/23 17:37 טז באייר התשפג

"אני רוצה לתמוך בכל נשות ישראל לשמור על טהרת המשפחה"
הרבנית מירוויס מרילי. , צילום: חנה לאה חסון

הרבנית מלכה פיוטרקובסקי אמרה ביום חמישי כי נשות ישראל צריכות לפתוח במרד עד למיגור האלימות נגדן ואף הציעה כי מעתה יפסיקו לטבול במקווה. בעקבות קריאתה, בשיחה עם חדשות כיפה, הרבנית שירה מרילי מירוויס, התייחסה לדבריה וטוענת כי כוונתה הייתה לקרוא ל ערבות ההדדית בנושא.

"הקריאה שלה היא קריאה לחברה ולקהילה להתקומם נגד תופעת העגונות"

"הרבנית מלכה מוסרת את ימיה ולילותיה כדי לעזור לאנשים בשאלות הלכתיות כדי לשמור על ההלכה, כדי לעזור להם בהתמודדויות ההלכתיות", פתחה הרבנית שירה את דבריה, "היא מוסרת את עצמה ממש. בעיניי, הקריאה שלה היא לא קריאה חלילה לבטל, אלא קריאה לחברה ולקהילה להתקומם נגד תופעת העגונות. אנחנו כחברה צריכים להשמיע קול צעקה כדי לוודא שאנחנו מטפלים במצב בו יש נשים שסובלות מעגינות, למצוא להם פתרונות להמשיך בחייהם, להתחתן בשנית, להביא ילדים למשפחה בריאה קדושה וטהורה".

הרבנית מלכה פיוטרקובסקי

הרבנית מלכה פיוטרקובסקי צילום: Oren Nahshon / FLASH90

"אני רוצה לתמוך בכל נשות ישראל לשמור על טהרת המשפחה"

לטענתה של הרבנית מרילי-מירוויס, כוונתה של הרבנית פיוטרקובסקי הייתה לקרוא לערבות ההדדית בנושא. "הקריאה שלה היא קריאה לערבות הדדית. הרבנית מלכה הביאה דוגמא ממרד שנעשה בעבר על ידי נשים כדי לעורר את תשומת הלב הציבורי, והמרד סביב ההליכה למקווה נעשה מתוך ערבות ההדדית. אני לא חושבת שיש קריאה חלילה לא ללכת למקווה ולקריאה הזאת הייתי רוצה להצטרף".

בית הדין הרבני. ארכיון

בית הדין הרבני. ארכיון צילום: Miriam Alster/FLASH90

הרבנית שירה טוענת כי קריאה זו צריכה להישמע גם בתוך הקהילה ולא רק מהרבנים והרבניות. "אני רוצה לתמוך בכל נשות ישראל, לשמור על טהרת המשפחה וגם על גברי ישראל לשמור על חיי משפחה טהורים וקדושים מתוך ההלכה מתוך חיי משפחה בריאים. אבל חיי משפחה בריאים זה גם אומר שחלילה שאם חיי המשפחה לא פורחים הזוגיות לא צולחת, יש אפשרות לכל אחד מבני הזוג לצאת ממערכת היחסים שבה לא טוב לה או לו. ולכן אני מאוד מאוד מקווה שלא יהיו מקרים של העגינות ואני רוצה להצטרף לקריאה לערבות הדדית. לא רק רבנים ורבניות צריכים להשמיע קול, אלא גם כולנו, כחברה בריאה, כחברה שרוצה לשמור ולשמר את ההלכה. תורתנו היא תורת חיים, חן, חסד, רחמים וצדק".