לאחר שהורשעה בתקיפה: אוריאן בן כליפא תוחזר לשירות במג"ב

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, החליט להחזיר את אוריאן בן כליפא, שהורשעה בתקיפת ערביה במזרח ירושלים, לשירות בחיל | בן גביר: "ללוחמים והלוחמות שלנו יש את מלוא הגיבוי ממני"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 08/05/23 19:08 יז באייר התשפג

לאחר שהורשעה בתקיפה: אוריאן בן כליפא תוחזר לשירות במג"ב
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית משפט השלום בירושלים הרשיע בשבוע שעבר את אוריאן בן כליפא, לוחמת מג"ב לשעבר, בתקיפת צעירה ערביה תושבת מזרח ירושלים בשער האריות בנובמבר 2021. בן כליפא הורשעה בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש אך זיכה אותה מעבירה של שיבוש הליכי משפט. מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן החליט היום (ב') להחזיר את בן כליפא לשירות בחיל, לאחר שהחלטתו אושרה מול ראש אמ"ש, ניצב בועז גולדברג ומפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי.

בן גביר: "ללוחמים והלוחמות שלנו יש את מלוא הגיבוי ממני"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר ברך על ההחלטה להחזיר את בן כליפא למג"ב. "ללוחמים והלוחמות שלנו יש את מלוא הגיבוי ממני. בניגוד למה שככל הנראה סבורים גורמים במח"ש ומערכת המשפט, כשנאבקים בטרור המאבק לא נעשה בתנאי מעבדה - אלא תחת לחץ ובסביבה עוינת. אני מברך את מפקד מג"ב והמפכ"ל על ההחלטה החשובה, ומאחל לרס"ר בן כליפא הצלחה רבה בהמשך שירותה למען עם ישראל ומדינת ישראל במשמר הגבול". 

צילום: הפגנות תמיכה בבן כליפא בחודש ספטמבר האחרון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שבתאי: "כל שוטר ולוחם במשטרת ישראל יקבל מעטפת סיוע הגנתית"

גם מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי ברך.  "על כולנו לזכור כי פעילות המשטרה מורכבת ומאתגרת והשוטרים נאלצים להתמודד עם סיטואציות לא פשוטות. על כן כל שוטר ולוחם במשטרת ישראל יקבל מעטפת סיוע הגנתית שילוו אותו על פעילותו במסגרת תפקידו. נמשיך לעקוב אחר ההליך המשפטי וללוות את הלוחמת". 

לוחמי מג"ב בשבוע שעבר

לוחמי מג"ב בשבוע שעבר צילום: Yossi Aloni/Flash90

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן מסר כי  "לאורך כל ההליך המשפטי, מפקדים וגורמים מקצועיים בחיל ליוו את הלוחמת אוריאן וכך גם ימשיכו ללוות לאורך כל הדרך. לוחמי החיל ניצבים בכל עת מול משימות רבות ואתגרים מורכבים ולכך אנחנו מכשירים ומאמנים את הלוחמים והמפקדים שלנו".