לוחמת מג"ב לשעבר הורשעה בתקיפת ערביה במזרח ירושלים

בית משפט השלום בירושלים הרשיע את אוריאן בן כליפא, לוחמת מג"ב לשעבר בתקיפת צעירה ערביה תושבת מזרח ירושלים | השר בן גביר מגבה: "החלטה תמוהה, לא סוף פסוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/23 09:47 יא באייר התשפג

לוחמת מג"ב לשעבר הורשעה בתקיפת ערביה במזרח ירושלים
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום (ג') את אוריאן בן כליפא, לוחמת מג"ב לשעבר, בתקיפת צעירה ערביה תושבת מזרח ירושלים בשער האריות בנובמבר 2021. בן כליפא הורשעה בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש אך זיכה אותה מעבירה של שיבוש הליכי משפט.

"מעשה התקיפה של הנאשמת נעשו בחוסר סמכות"

השופטת ג'ויה סקפה שפירא אמרה בהכרעת הדין כי בן כליפא פעלה בחוסר סמכות. "האירוע החל בתגובה למה שהיא עצמה כינתה 'חוצפה', אבל היא מיהרה להגיב בכוח ודחפה את המתלוננת מספר פעמים. לא היה סמכות לשימוש בכוח והדחיפות לא רק היו מיותרות אלא הציתו אירוע אלימות קשה יותר. אין חולק על הקושי והמתח שמביא לביצוע משימה זו. לצד זאת, יש להפגין אורך רוח ולהימנע מעימותים פיזיים, ולא כך נהגה הנאשמת. גם אם היתה התנגדות מצד המתלוננת היא היתה רפה. מעשה התקיפה של הנאשמת נעשו בחוסר סמכות".

הפגנות תמיכה בבן כליפא בחודש ספטמבר האחרון

הפגנות תמיכה בבן כליפא בחודש ספטמבר האחרון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השופטת העבירה גם ביקורת על מח"ש שטענה כי הם התמהמהו לזמן את העדים באירוע. "החוקרים המתינו זמן רב לזמן את העדים לאירוע - בני משפחה של המתלוננת. נוכחות של אבי המתלוננת בחקירת האח ותרגום הדברים מלמדת על טעות יסודית של מח"ש. לא נגבתה עדות משוטרי יס"מ ונראים בסרטונים. בנסיבות אלה שהחקירה התנהלה כה ברשלנות העמדתה לדין בגין שימוש בהליכי משפט סותרת את תחושת הצדק ולכן אין להרשיעה בה".

השר בן גביר מגבה: "לא סוף פסוק"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, גיבה את בן כליפא ואמר כי ההחלטה להרשיע אותה תמוהה. "תמוה ששופטת שזיכתה קצין במשטרה שהכה נער חרדי באגרופים וטענה שיש להבין ש'אינו עובד בתנאי מעבדה', לא לקחה בחשבון את העובדה שהלוחמת גם היא לא פעלה 'בתנאי מעבדה'. מכל מקום, מבחינתי הכרעת הדין - שאינה סופית וחלוטה, לא סוף פסוק של שירות הלוחמת במשטרה ודאי כאשר זוכתה מהעבירות החמורות. אלמד את פסק הדין, אבקש מהמפכ"ל ומפקד מג"ב לגבש עמדתם ואו אז תתקבל החלטה סופית בעניין הלוחמת".

בן גביר, מאיץ את הקמת המשמר הלאומי

בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עורך הדין, אייל בסרגליק, שייצג את אוריאן אמר כי "תם אך לא נשלם. אוריאן זוכתה משיבוש הליכי משפט וזוכתה מתקיפה חבלנית והורשעה בתקיפה סתם שלא יוחסה לה בכתב האישום. נבחן את הכרעת הדין לצורך הגשת ערעור לאחר שינתן פסק דין. אין כל ספק כי הבסיס הראייתי זועק לזיכוי וכך נפעל".