הפרשן הבכיר בביקורת על הרמטכ"ל: "במה הם טובים מוינטר?"

"עופר וינטר הוא קצין מצטיין סוס דוהר, והוא בדיוק מה שחסר למטכ"ל האפור הזה", העיתונאי והפרשן יוסי יהושע בביקורת על הרמטכ"ל סביב אי מינויו של תת אלוף עופר וינטר לאלוף "במה הם יותר טובים ממנו?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/23 16:03 יב באייר התשפג

הפרשן הבכיר בביקורת על הרמטכ"ל: "במה הם טובים מוינטר?"
עופר וינטר, צילום: דובר צה"ל

אחרי סבב המינויים במטה הכללי ואי מינויו הבולט של הקצין הסרוג תת אלוף עופר וינטר לתפקיד אלוף, הפרשן לענייני צבא וביטחון יוסי יהושע, פרסם ציוץ בו הוא מבקר את רב אלוף הרצי הלוי על סבב המינויים האחרון ועל המטכ"ל האפור שיצר סביבו, ובעיקר סביב היעדרותו של וינטר מסבב המינויים האחרון. 

"עופר וינטר הוא קצין מצטיין סוס דוהר"

בציוץ בעמוד הטוויטר שלו כתב יהושוע: "עופר וינטר הוא קצין מצטיין סוס דוהר, נועז שבניגוד לאחרים הוכיח עצמו בשדה הקרב. אייזנקוט ייבש אותו שלא בצדק ולהרצי היתה הזדמנות לתקן את העוול". הפרשן הבכיר הוסיף כי וינטר הוא מה שחסר למטכ"ל האפור הזה שלחלק מהקצינים שקודמו אליו עבר של תקלות חמורות כמו תאונות אימונים, הפרשן תהה "במה הם טובים ממנו?"

"אף אחד מהמח"טים בצוק איתן לא היה טוב ממנו"

הפרשן הוסיף: "ארבעה מח"טים סדירים היו בצוק איתן: אורי גורדין בנחל, טולדנו בצנחנים, רסאן בגולני וינטר בגבעתי. כולם אלופים מזמן אף אחד מהם לא היה טוב ממנו. גם לא פינקלמן שבכלל החליף אותו בגבעתי ומונה לאלוף פד"ם", יהושוע סיכם וכתב: "אם פותחים פנקסנות עם וינטר, אפשר לפתוח הכל עם כולם".

הסיכוי של וינטר - להתמנות למזכיר הצבאי של ראש הממשלה

מוקדם יותר הבוקר דובר צה"ל פרסם  כי שר הביטחון, יואב גלנט, אישר את המלצת ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי למינויים חדשים במטה הכללי. בין המינויים נמצא גם תת אלוף דוד זיני שיקודם לדרגת אלוף וימונה למפקד פיקוד ההכשרות והאימונים בזרוע היבשה ומפקד הגיס המטכ"לי. גם האלוף אליעזר טולדנו, קודם וימונה לתפקיד ראש אגף אסטרטגיה ואיראן. עופר וינטר שלא מונה בסבב המינויים, יוכל להתקדם לתפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה.