צפו בתיעוד סוף טוב: בעלי החיים המרשימים הוחזרו לטבע - כך הם ניצלו

בגן הלאומי תל אשקלון של רשות הטבע והגנים התקיים  אירוע שחרור של 2 צבי ים חומים, שעברו שיקום במרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/23 15:03 יז באייר התשפג

סוף טוב: בעלי החיים המרשימים הוחזרו לטבע - כך הם ניצלו
צב הים שוחרר בחזרה לים, צילום: שגיא נווה מרום, מתנדבת רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים שיחררה היום (ב') בחוחוף הים שבגן הלאומי תל אשקלון שני צבי ים, "קובי" ו"עידן", שנאספו מהחוף על ידי הצבא ומציל עירני, לאחר שהתגלו כפצועים. לאחר שעברו טיפול ושיקום במרכז הארצי להצלת צבי הים של הרשות. 

קובי נמצא בחוף זיקים ע"י הצבא, כשהוא סובל מפגיעת ראש שנגרמה ככל הנראה מפגיעה של כלי שיט. בנוסף, לקובי חסרה גפה קדמית, מה שיכול להצביע על הסתבכות בפסולת אותה הוא שרד בטבע. הסתבכות בפסולת עלולה לגרום לנמק ולאובדן של גפיים, וחשוב לציין שבמקרה שמוצאים צב ים מסובך בפסולת, אסור להסיר את הפסולת ואסור להשיב את הצב חזרה לים. הצב חייב לקבל טיפול רפואי במרכז ההצלה. "קובי" נאסף ע"י פקח רשות הטבע והגנים קובי סופר, וכך קיבל את שמו. "עידן" נמצא בחוף בת ים ע"י עידן, מציל בחוף, אשר יצר קשר מיד עם רשות הטבע והגנים.

"אנו נרגשים בכל פעם שמשחררים את צבי הים"

במרכז ההצלה הצבים עברו אבחון, טיפול ומעקב רפואי, כולל אבחון CT אצל ד"ר צחי אייזנברג במרפאת "כל חי". הם שהו בשיקום ממושך של כחצי שנה במהלכו קיבלו טיפול רפואי צמוד, בריכות מי ים נקיות, ניקיון שבועי, שקילות ומדידות וכמובן מזון המותאם לצרכיהם. 

צב הים חזר לים

צב הים חזר לים צילום: צילום: שגיא נווה מרום, מתנדבת רשות הטבע והגנים

"קובי" ו"עידן" החלימו ועלו במשקל (שוקלים בין 40-60 קילו כל אחד) וחזרו הביתה אל הים. מטעם רט"ג נמסר: "אנו נרגשים בכל פעם שמשחררים את צבי הים לאחר החלמתם, עקב התרומה המשמעותית לשיקום אוכלוסיית צבי הים בים התיכון".