אחרי ההתבטאות שעוררה סערה - זה העונש שצפוי לקבל טייס אל-על

שלושה לאחר שהתבטא באופן פוליטי במהלך טיסה ביום השואה, חברת אל על צפויה להעניש את הטייס דורון גינצבורג על דבריו ולמנוע ממנו להוביל את טיסות החברה בתקופה הקרובה, זאת במסגרת שימוע שנערך בעניינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/23 12:07 יז באייר התשפג

אחרי ההתבטאות שעוררה סערה - זה העונש שצפוי לקבל טייס אל-על
הפגנת המתנגדים לרפורמה על הדמוקרטיה, צילום: Ayal Margolin/Flash90

בעקבות הסערה שעוררו דבריו של טייס אל-על, דורון גינצבורג שאמר ביום השואה במערכת הכריזה של הטיסה שלו, כי "דברים כמו יום השואה יכולים לקרות פוטנציאלית בדיקטטורות", יתקיים היום (ב') שימוע באל על על דבריו, כך דווח במאקו.

כזכור, כאשר ירד גינצבורג מהטיסה חיכה לו מכתב הזמנה לשימוע לפני פיטורים, וגורמים באל על רמזו כי ישנה אפשרות שהחברה אכן תממש את האיום. אולם על פי מאקו, מסתמן כי הצדדים חותרים לפשרה, במסגרתה הטייס יינזף, וייענש בכך שלא יוביל את טיסות אל על למשך תקופה מסויימת- בדומה למדיניות החברה כלפיו מאז התקרית. 

"חברת אל על מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא"

כזכור, קברניט טיסה אל על 007 לניו יורק פנה לנוסעים במערכת הכריזה של המטוס ואמר את הדברים הבאים: "להזכיר את יום השואה כי דברים כאלה יכולים לקרות רק בדיקטטורות ומדינת ישראל נלחמת על הדמוקרטיה שלה בימים אלה". לאחר שגינצבורג ירד מהטיסה, קיבל מכתב הזמנה לשימוע, ומיהר להביע התנצלות. 

באל-על הגיבו לאירוע, "חברת אל על מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא, של מי מאנשיה במסגרת עבודתם ובוודאי לא במטוסיה שלא יכולים להוות במה לפעילות מסוג זה". עוד אמרו כי, "החברה מורה להימנע מכך, בפרט ביום כה רגיש ומשמעותי לעם ישראל. המקרה החריג הזה שאינו משקף את אנשיה וערכיה של החברה, ייבדק בצורה יסודית ע"י הגורמים הבכירים בחברה". לדבריהם: "אל על היא חברת התעופה הנושאת את דגל ישראל על זנב מטוסיה, וככזו משקפת את הפסיפס הישראלי כולו".