אחרי שקיבל הזמנה לשימוע והתנצל - הסנקציה ששוקלים נגד הטייס

אחרי שעם נחיתתו קיבל מכתב שימוע לפני פיטורין - על פי דיווחים באל על שוקלים למנוע מהטייס דורון גינצבורג להחזיר את הטיסה לארץ כקברניט ראשי | שאלת הפיטורין עדיין פתוחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/23 23:20 כח בניסן התשפג

אחרי שקיבל הזמנה לשימוע והתנצל - הסנקציה ששוקלים נגד הטייס
עוד סיוע לחברות הישראליות, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

בהמשך להתבטאות הפוליטית של טייס אל על: כתב כאן 11 שרון עידן מדווח כי באל על מעוניינים לפטר את קברניט הטיסה, דורון גינצבורג, שהתבטא פוליטית במערכת הכריזה של המטוס אמש, אולם חוששים מתגובות הטייסים האחרים בחברה - שכנראה לא יישארו אדישים. עוד דווח כי בשל האירועים האחרונים שוקלים להטיל סנקציה על הטייס, ולא לאפשר לו להחזיר מחר את הטיסה מניו-יורק לישראל כקברניט ראשי כפי שאמור היה לעשות. באל על בוחנים צוות חלופי להחזרת הטיסה.  

"חברת אל על מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא"

טייס אל-על דורון גינצבורג אמר בתחילת הטיסה 007 לניו יורק במערכת הכריזה כי "דברים כמו יום השואה יכולים לקרות פוטנציאלית בדיקטטורות, ואנחנו נלחמים שישראל תישאר מדינה דמוקרטית". לאחר שנחת אל על שלחו לו מכתב שימוע לפני פיטורין, והטייס מיהר להתנצל על דבריו.

באל-על הגיבו לאירוע, "חברת אל על מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא, של מי מאנשיה במסגרת עבודתם ובוודאי לא במטוסיה שלא יכולים להוות במה לפעילות מסוג זה". עוד אמרו כי, "החברה מורה להימנע מכך, בפרט ביום כה רגיש ומשמעותי לעם ישראל. המקרה החריג הזה שאינו משקף את אנשיה וערכיה של החברה, ייבדק בצורה יסודית ע"י הגורמים הבכירים בחברה". לדבריהם: "אל על היא חברת התעופה הנושאת את דגל ישראל על זנב מטוסיה, וככזו משקפת את הפסיפס הישראלי כולו".

עוקפים את הסנקציות

עוקפים את הסנקציות צילום: Yossi Aloni/FLASH90