הרב אבינר נגד החרם על אנג'ל: "אין להשתמש בחרמות"

לאחר שפוליטיקאים ורבנים קראו להחרמת חברת אנג'ל, הרב שלמה אבינר מסביר, בתשובה לשאלה שקיבל, מדוע בעיניו אין להחרים את מוצרי המאפיות: "הדרך הכי טובה נגד אמירות מבזות היא לא להתייחס אליהן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/23 19:58 טז באייר התשפג | עודכן בתאריך 07/05/23 20:04

הרב אבינר נגד החרם על אנג'ל: "אין להשתמש בחרמות"
הרב אבינר, צילום: באדיבות המצלם

החרם על אנג'ל: הרב שלמה אבינר קיבל נשאל על ידי אחד מתלמידיו, על דעתו בנוגע לחרם שהטילו חלקים מהמגזר החרדי על מאפיית אנג'ל, ביוזמת פוליטיקאים חרדים. זאת בשל השתתפותו של יו"ר דירקטוריון החברה, עומר בר לב, בהפגנה אל מול ביתו של גדול הרבנים בעולם החרדי - הרב גרשון אדלשטיין, שעורר סערה.

"האיש אחד יחטא ועל כל העדה תקצוף?!"

"האם להחרים מאפיה שיו"ר דירקטוריון החדש שלה ביזה תלמיד חכם?" נכתב בשאלה. הרב השיב, כי אין סיבה להחרים את החברה, והסביר מדוע: "הוא רק היושב ראש ולא המנכ"ל. ובוודאי אינו נחשב לעומת אחד מגדולי הדור. ובכלל, אין להשתמש בחרמות אם לא מועיל", ענה הרב אבינר.

בנוסף ציין הרב, כי ראוי להתעלם מאמירות מסוג זה: "הדרך הכי טובה נגד אמירות מבזות היא לא להתייחס אליהן, או לענות בחכמה", והציג את הצד של שאר עובדי חברת אנג'ל: "אין אלפי עובדי המאפיה אשמים באמירה שטותית של מנכ"ל חדש. האיש אחד יחטא ועל כל העדה תקצוף?!"

תיכנס לרשימה השחורה? מאפיית אנגל

תיכנס לרשימה השחורה? מאפיית אנגל צילום: פלאש 90. אביר סולטן

הרב שמואל אליהו הצטרף לקריאות לחרם

לעומתו, רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, הצטרף לקריאות לחרם. כשנשאל האם צריך להחרים את אנג'ל, ענה: "זו מערכה ציבורית על דמות מדינת ישראל. מי שחשובה לו מדינת ישראל לא יקנה מוצרים של אנגל עד שהם יתקנו את דרכם". עוד הוסיף: "זה לא נקמה שאסורה מהתורה, זו מצווה למחות על כבודם של תלמידי חכמים".