בגיל 49: הלכה לעולמה קרבן האונס בשמרת

יעל גרימברג, קרבן האונס הקבוצתי שזעזע את המדינה לפני 35 שנה, הלכה לעולמה, והובאה למנוחות בקריית אתא. סביב במקרה הקשה שלה התנהל משפט שבמהלכו הורשעו ארבעה נערים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/23 16:16 טז באייר התשפג

בגיל 49: הלכה לעולמה קרבן האונס בשמרת
צילום: באדיבות המשפחה

יעל גרימברג, קרבן האונס מקיבוץ שמרת, הלכה לעולמה בגיל 49 והובאה היום (א') למנוחות בקריית אתא. פרשת האונס המזעזע אירעה בשנת 1988, כשגרימברג הייתה בת 14 בלבד, בתחילה שבעת הנאשמים זוכו על ידי בית המשפט, אולם מאוחר יותר הורשעו ארבעה מתוכם: אריק חזון, אופיר בארי, צפריר צביסון ונדב ביטון.

בעקבות המקרה הוגדרה כפוסט טראומטית

בעקבות האונס הקשה הוגדרה יעל כפוסט טראומתית ובהזדמנויות שונות בהן התראיינה לתקשורת, חשפה כי מצבה הכלכלי והנפשי בכי רע. גרימברג נמצאה בשבת בבוקר ללא הכרה. צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום קבע את מותה. היא הובאה למנוחות בבית העלמין בקריית אתא.

קיבוץ שמרת

קיבוץ שמרת צילום: Oyoyoy, ויקיפדיה, cc by-SA

בפסק הדין של בית המשפט העליון בעניינם, נכתב כי, "גבר היוזם מגע אישות עם אישה, עליו הנטל לבקש הסכמתה של האישה, ועליו הנטל לקבל הסכמתה" עוד נכתב: "ואם לא נתנה האישה הסכמתה -  הסכמה מפורשת או הסכמה במשתמע - יהיה מעשה האישות שלא בהסכמה. במקום בו עולה ספק אם הסכימה האישה למעשה אישות - או אם לא הסכימה - המסקנה חייבת להיות כי מעשה האישות היה שלא בהסכמה, וממילא נעשה 'שלא בהסכמתה החופשית' של האישה".